
Pricing idiot's Blog
Základní informace o zdroji
Domovská stránka | https://pricingidiot.com/ |
---|---|
RSS export | http://pricingidiot.wordpress.com/feed/ |
Systémové informace o zdroji
ID | 395 |
---|---|
Jmenné ID | pricing-idiot |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 4. června 2023 08:10 |
Návratový kód | HTTP 200 |
RSS export naposledy zpracován | 4. června 2023 08:10 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 4. června 2023 09:10 |
Zdražování je legitimní proces a povinnost každého freelancera, který chce být úspěšný.
Podívejte se na moji přednášku pro Na volné noze, kde přibližuji tři stádia tzv. cenového kruhu: Nacenit – získat – zdražit. Pokud chcete zvýšit své výnosy a počet spokojených zákazníků pomocí efektivní práce s cenou, podívejte se také na nabídku mých…
Víte, že rozdíl při zdražování mezi ztrátou 20 % zákazníků a zvýšením zisku je pouze 1 email?
Jedná se o zdražovací email, kterým firma informuje zákazníky o zdražení svých služeb/zboží. Kvalita tohohle emailu rozhodne, zda zákazník zůstává, nebo odchází. Komunikace změny ceny patří k nejdůležitějším skills, které musí firma zvládat. Nejdříve…
7 katastrofálních způsobů zdražení
Tady se můžete podívat na záznam webináře, kde jsem shrnul nejčastější důvody, proč při zdražení firmy nedosáhnou stanovených cílů. Jsou to: Příliš ambiciózní cíle Kobercový nálet Špatná komunikace Omezený čas na přípravu sales teamu Neexistence plánů…
Dynamická tvorba cen
Požádal mě dravý reportér o názor na Dynamic pricing. Moje odpovědi jsou dole a výsledný článek ještě pod tím. Long story short – dynamický pricing je výborná věc a bude se prosazovat do všech odvětví, v některých např. E-commerce, Horeka, … už bez…
Mít či nemít veřejný ceník?
Zda mít veřejný ceník plyne zejména ze standardů, které fungují v daném odvětví. Pokud většina konkurentů zveřejňuje ceny, tak nenásledovat znamená pro firmu obrovskou konkurenční nevýhodu. Stejně tak pokud se ceny běžně nezveřejňují, tak jejich…
3 jednoduché kroky k dobrému online ceníku, který prodává [WEBINÁŘ]
Každý děláme chyby, já vám ukážu 3 nejčastější, které dělají firmy, když staví online ceník. Tentokrát ale bude webinář místo postu, protože chci zkusit něco nového. Máte se na co těšit, bude vás to stát 50 min. Vašeho času a uvidíte konkrétní…
Proč 96 % firem v Evropě nedosáhne stanovených cílů při zdražování? Jak se tomu vyhnout Vám prozradím na webináři – pro…
Tenhle post jsem se rozhodl podpořit webinářem, který se bude konat 9. června od 18 hod. Pokud se chcete registrovat, tak prosím ZDE. Provedu vás detailněji 7 nejčastějšími chybami při zdražování a jak se jim vyhnout. Studie od Simon-Kucher & Partners‘…
Kdo ještě v roce 2021 nezdražil je vůl…
Předpokládám, že pokud čtete tenhle post, tak máte třeba trochu másla na hlavě, protože o zdražení možná uvažujete, ale zatím jste nic neudělali. Chápu, že existují spousty argumentů, proč zdražit nejde jednoduše ze dne na den, to je samozřejmě pravda…
Udělejte si sami ZDARMA Pricingový microaudit 2021
V daleké minulosti jsem vytvořil samohodnotící dotazník K15, který pomocí 15 otázek mapoval schopnosti firmy v oblasti cenotvorby a identifikoval výnosový potenciál cenových změn. K15 byl Pricingový MINIAUDIT a prošlo ním více než 1500 firem za 10 let!…
Jak vám špatný price positioning může sebrat křídla…a důvěryhodnost a připravit vás o výnosy
Vždy, když nějaká „parta brněnských barmanů stvoří zázračné barmanské limonády s nejlepšími chutěmi“ tak podcení pricing a já mám dobrej materiál na blog. Na FCB mě pronásleduje reklama, kde výrobce obhajuje cenu svého energetického drinku Osmička. Tak…
Je možné zvýšit výnosy o desítky procent jen redesignem online ceníku?
Ano a není to vůbec složité, pokud dodržíte jednoduchý návod. Schopnost postavit prodávající online ceník je dnes součástí digitální gramotnosti každého podnikatele. Pokud to neumíte, tak okopírujete ceník Vaší konkurence. Problémem je, že dnes 80 %…
Jak na slevy v době Korony?
Slevy jsou mocný nástroj z pohledu lákání zákazníků, nicméně ne všechny fungují z pohledu zisku. V současné době pandemie dochází v některých oblastech poklesu poptávky, a tak obchodníci hledají způsoby, jak opět zvednout prodeje. Sleva je často první…
Má cenu strašit zákazníky?
Prý nejhorší smrt je ze strachu, což nedokážu úplně posoudit. Prý strach ze ztráty prodává lépe než vidina zisků, což můžu potvrdit. Pravděpodobně tušíte, že jako zákazníci se většinou nechováme racionálně, i když si třeba myslíme, že ano. Celé tohle…
Víte jaká je nejlepší délka Trial period?
Pokud si odpovíte – no jasně! 30 dní, jinak by to nepoužívali všichni. Přečtěte si, prosím, následující text. Když si budete chtít koupit nové auto, věřte, že rozhodne hodnota, cena ale i to, zda vám ho prodejce půjčí na 5 minut, kdy se do něj stěží…
Znáte marketingové kurvítko?
Víte, že v každé úspěšné firmě existuje pozice, která není zanesena v org chartech a přesto její moc převyšuje moc leckterého člena top managementu? S touhle pozicí se totiž žádná firma nechlubí a ví proč. A navíc, tahle pozice významně ovlivňuje…
Už víte, že vám na vysoký profesoři lhali o poptávkový křivce?
To, že nám dospělí v dětství lhali, nikoho nepřekvapí. Dobře si pamatuji, jak mi maminka říkávala, že nejsem vošklivej a tlustej, ale jenom jinej :). To, že nám lhali profesoři o poptávkový křivce i na vysoký, může někoho měně otrlejšího trochu…
Víte, proč jsou sušenky v akci taaak moooc dlouhéééé?
Abych vám to vysvětlil, musím začít úvahou z pohledu výrobce, který potřebuje zvýšit zisky. Má dvě rychlé možnosti – zdražit nebo změnit velikost balení. Rozhodne se pro druhou možnost, protože zákazníci jsou přibližně 4x méně citliví na zmenšení balení…
Black Friday z pohledu cenotvorby
Jestli vás taky tak sere ta malá zelená potvora, co před deseti lety sežrala Béďu Trávníčka (existují proto jen nepřímé důkazy) a vystoupala na trůn Krále televizní reklamy, bude vás možná zajímat i technologie její moci. Zelený mimozemšťani mají…
Víte proč vítězové aukcí doma brečí pod peřinou?
Dnešní post o aukcích se mi vymknul, obsahuje dramatické odstavce a je ehmm složitej…Takže si zaslouží na začátek jednoduché shrnutí. Čím je komodita v aukci hodnotnější, tím více byl měl organizátor aukce přemýšlet o typu aukce, který má obrovský vliv…
Jaká je cena vašeho života v době korony?
Naposledy jsem se věnoval ceně lidského života před pár lety, když jsem se snažil vyvrátit některé mýty jako: cena života je stejná pro všechny, cena života může být jaká chce, ale vás to neovlivní, cena života je nevyčíslitelná, nejde vše měřit penězi…
Síla jednoduchosti
Dnes Vám ukážu, jak jednoduchá nabídka a ceník může zvýšit prodeje několikanásobně. V jednoduchosti je síla. Tohle platí i v pricingu. Tak proč všechny firmy nemají jednoduchou nabídku? Asi proto, že zaměstnávají lidi, kteří jsou chytří a široká nabídka…
Skočíte mi zase na špek!?
Mám pro vás připravených 63 triků, jak zvýšit výnosy pomocí pricingu. Všechny jsem vyzkoušel v praxi, ověřil v testech, žádný šméčko. Postupně je budu vytahovat z rukávu, a proto budou součástí nové rubriky Z rukávu, která se zaměří na malé a rychlé…
Největší tajemství dobrých konzultantů prozrazeno!
Když jsem tuhle přemýšlel při pravidelném louhování žížalích kopyt, co by si vzal Robinson na pustý ostrov za podmínek, že by si mohl vzít pouze jednu věc a byl by marketingovým konzultantem a chtěl všem domorodcům a zvířátkům zvýšit výnosy a za to pak…
Jak může chlastání piva souviset s návratností Vašich marketingových investic? Aneb další důležité marketingové KPI
Existuje jediný ukazatel, který zhodnotí, jak funguje sales a marketing? Asi ne. Ale existuje jedno číslo, které se mu hodně blíží a nahradí několik dalších. Je to Magic number, které udává podíl nárustu výnosů oproti nákladů na marketing a sales…
Být černý je stále hra…
Před pár lety jsem se rozepsal na téma, jak pomocí pricingu omezit počet černých pasažérů v článku Být černý je hra, který se stal jedním z nejpopulárnějších na tomhle blogu. Zhruba po deseti letech se k tématu černých pasažérů a výše jízdného vracím a…
Všechny cesty vedou … k individualizovaným cenám
Omlouvám se tímto věřící menšině, ale po loňském bloudění po italském venkově vím, že všechny cesty bohužel nevedou do Říma. Trendy z posledních měsíců na našich projektech navíc ukazují, že všechny cesty (řešení) směřují k individuálním cenám. To jako…
Cenové vyjednávání aneb jak nejdůležitější pravidlo může zvýšit úspěch při vyjednávání až o 100 %
Mám rád cenová vyjednávání, protože výsledek představuje hmatatelnou motivaci – peníze. Nejdůležitější cenová vyjednávání, která vás v životě čekají jsou: Jednání o platu Koupě nemovitosti Dělení majetku při rozvodu (pro tu méně šťastnou polovinu…
Pricing v době Koronaviru
V souvislosti se současnou situaci najdete všude spousty návrhů, jak se zachovat. Ale pozor, neexistuje pouze jedna správná cesta, po které byste se měli vydat. Vždy je třeba vycházet ze změn, které nastaly. V minulých dnech jsem byl svědkem…
TOP články Pricing Idiota z dob, kdy stromy měly delší stíny a holky se víc smály…
Ano, nové články nepíšu, nemám motivaci jako na začátku kariéry. Nicméně Pricing Idiot blog žije vlastním životem a pořád se najde dost čtenářů, kterým starší posty něco přináší. Dostal jsem párkrát stejnou otázku, kde začít a které posty jsou nejlepší…
Pricing idiot je mrtev, ať žije Byzkids Papa!
Dobrý den všichni, po dlouhé době jsem se probudil z letargie a pokračuju v psaní článků na svém novém projektu Byzkids. Děkuji Vám za dosavadní přízeň! Vašek Lorenc Byzkids Papa