
Pricing idiot's Blog
Základní informace o zdroji
Domovská stránka | https://pricingidiot.com/ |
---|---|
RSS export | http://pricingidiot.wordpress.com/feed/ |
Systémové informace o zdroji
ID | 395 |
---|---|
Jmenné ID | pricing-idiot |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 1. března 2021 07:15 |
Návratový kód | HTTP 304 |
RSS export naposledy zpracován | 19. února 2021 09:25 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 1. března 2021 07:35 |
Má cenu strašit zákazníky?
Prý nejhorší smrt je ze strachu, což nedokážu úplně posoudit. Prý strach ze ztráty prodává lépe než vidina zisků, což můžu potvrdit. Pravděpodobně tušíte, že jako zákazníci se většinou nechováme racionálně, i když si třeba myslíme, že ano. Celé tohle…
Víte jaká je nejlepší délka Trial period?
Pokud si odpovíte – no jasně! 30 dní, jinak by to nepoužívali všichni. Přečtěte si, prosím, následující text. Když si budete chtít koupit nové auto, věřte, že rozhodne hodnota, cena ale i to, zda vám ho prodejce půjčí na 5 minut, kdy se do něj stěží…
Znáte marketingové kurvítko?
Víte, že v každé úspěšné firmě existuje pozice, která není zanesena v org chartech a přesto její moc převyšuje moc leckterého člena top managementu? S touhle pozicí se totiž žádná firma nechlubí a ví proč. A navíc, tahle pozice významně ovlivňuje…
Už víte, že vám na vysoký profesoři lhali o poptávkový křivce?
To, že nám dospělí v dětství lhali, nikoho nepřekvapí. Dobře si pamatuji, jak mi maminka říkávala, že nejsem vošklivej a tlustej, ale jenom jinej :). To, že nám lhali profesoři o poptávkový křivce i na vysoký, může někoho měně otrlejšího trochu…
Víte, proč jsou sušenky v akci taaak moooc dlouhéééé?
Abych vám to vysvětlil, musím začít úvahou z pohledu výrobce, který potřebuje zvýšit zisky. Má dvě rychlé možnosti – zdražit nebo změnit velikost balení. Rozhodne se pro druhou možnost, protože zákazníci jsou přibližně 4x méně citliví na zmenšení balení…
Black Friday z pohledu cenotvorby
Jestli vás taky tak sere ta malá zelená potvora, co před deseti lety sežrala Béďu Trávníčka (existují proto jen nepřímé důkazy) a vystoupala na trůn Krále televizní reklamy, bude vás možná zajímat i technologie její moci. Zelený mimozemšťani mají…
Víte proč vítězové aukcí doma brečí pod peřinou?
Dnešní post o aukcích se mi vymknul, obsahuje dramatické odstavce a je ehmm složitej…Takže si zaslouží na začátek jednoduché shrnutí. Čím je komodita v aukci hodnotnější, tím více byl měl organizátor aukce přemýšlet o typu aukce, který má obrovský vliv…
Jaká je cena vašeho života v době korony?
Naposledy jsem se věnoval ceně lidského života před pár lety, když jsem se snažil vyvrátit některé mýty jako: cena života je stejná pro všechny, cena života může být jaká chce, ale vás to neovlivní, cena života je nevyčíslitelná, nejde vše měřit penězi…
Síla jednoduchosti
Dnes Vám ukážu, jak jednoduchá nabídka a ceník může zvýšit prodeje několikanásobně. V jednoduchosti je síla. Tohle platí i v pricingu. Tak proč všechny firmy nemají jednoduchou nabídku? Asi proto, že zaměstnávají lidi, kteří jsou chytří a široká nabídka…
Skočíte mi zase na špek!?
Mám pro vás připravených 63 triků, jak zvýšit výnosy pomocí pricingu. Všechny jsem vyzkoušel v praxi, ověřil v testech, žádný šméčko. Postupně je budu vytahovat z rukávu, a proto budou součástí nové rubriky Z rukávu, která se zaměří na malé a rychlé…
Největší tajemství dobrých konzultantů prozrazeno!
Když jsem tuhle přemýšlel při pravidelném louhování žížalích kopyt, co by si vzal Robinson na pustý ostrov za podmínek, že by si mohl vzít pouze jednu věc a byl by marketingovým konzultantem a chtěl všem domorodcům a zvířátkům zvýšit výnosy a za to pak…
Jak může chlastání piva souviset s návratností Vašich marketingových investic? Aneb další důležité marketingové KPI
Existuje jediný ukazatel, který zhodnotí, jak funguje sales a marketing? Asi ne. Ale existuje jedno číslo, které se mu hodně blíží a nahradí několik dalších. Je to Magic number, které udává podíl nárustu výnosů oproti nákladů na marketing a sales…
Být černý je stále hra…
Před pár lety jsem se rozepsal na téma, jak pomocí pricingu omezit počet černých pasažérů v článku Být černý je hra, který se stal jedním z nejpopulárnějších na tomhle blogu. Zhruba po deseti letech se k tématu černých pasažérů a výše jízdného vracím a…
Všechny cesty vedou … k individualizovaným cenám
Omlouvám se tímto věřící menšině, ale po loňském bloudění po italském venkově vím, že všechny cesty bohužel nevedou do Říma. Trendy z posledních měsíců na našich projektech navíc ukazují, že všechny cesty (řešení) směřují k individuálním cenám. To jako…
Cenové vyjednávání aneb jak nejdůležitější pravidlo může zvýšit úspěch při vyjednávání až o 100 %
Mám rád cenová vyjednávání, protože výsledek představuje hmatatelnou motivaci – peníze. Nejdůležitější cenová vyjednávání, která vás v životě čekají jsou: Jednání o platu Koupě nemovitosti Dělení majetku při rozvodu (pro tu méně šťastnou polovinu…
Pricing v době Koronaviru
V souvislosti se současnou situaci najdete všude spousty návrhů, jak se zachovat. Ale pozor, neexistuje pouze jedna správná cesta, po které byste se měli vydat. Vždy je třeba vycházet ze změn, které nastaly. V minulých dnech jsem byl svědkem…
TOP články Pricing Idiota z dob, kdy stromy měly delší stíny a holky se víc smály…
Ano, nové články nepíšu, nemám motivaci jako na začátku kariéry. Nicméně Pricing Idiot blog žije vlastním životem a pořád se najde dost čtenářů, kterým starší posty něco přináší. Dostal jsem párkrát stejnou otázku, kde začít a které posty jsou nejlepší…
Pricing idiot je mrtev, ať žije Byzkids Papa!
Dobrý den všichni, po dlouhé době jsem se probudil z letargie a pokračuju v psaní článků na svém novém projektu Byzkids. Děkuji Vám za dosavadní přízeň! Vašek Lorenc Byzkids Papa
Jaká jsou nejdůležitější marketingová KPIs? – 1. díl
Když dostanu otázku, čím se živím, odpovím – „Zvyšuji firmám výnosy a zákaznickou spokojenost pomocí marketingového mixu se zaměřením na cenu.“ Osobně považuji zákaznickou spokojenost za nejdůležitější marketingový ukazatel. Když budou spokojeni…
Pricing leakage = rychlý prachy s jistotou úspěchu?
Většina mých klientů má různé potřeby. V jedné se ale neliší, a to je potřeba přinést do firmy rychle co nejvíce peněz, bez negativního dopadu do prodejů nebo tržního podílu. Existují nástroje, které to umožňují, a tím nejdůležitějším je odstranění…
Video k novým školením
Milí přátelé, Právě jsem zveřejnil nový koncept školení Pricing Idiot Academy spolu s termíny prvních dvou školení tohoto cyklu – Smart Pricing 1 a Smart Pricing 2. Bližší informace o školeních Aktuální termíny…
Která nabídka je pro zákazníky přesvědčivější – „sleva 25-50%“ nebo „sleva až 50%“?
Minulý týden jsem vyrazil na nákup do obchodního centra a sledoval jakou volí jednotliví prodejci strategii pro komunikaci slev. Různou. I když mají slevy podobné. Chtěl bych vám dnes trochu poodhalit, jakým způsobem vnímají zákazníci různé druhy…
Máte smůlu na zákazníky protože si vybírají tu nejlevnější variantu?
Dobrý den, vracím se pomalu z blogerského důchodu. Odešel jsem, protože mi chyběla motivace pro psaní. Za ten rok jsem s celým teamem udělali několik zajímavých projektů z různých oblastí. Možná je motivace zpět. Uvidíme :)… Mám smůlu na zákazníky,…
Proč 50% zákazníků současných loajalitních programů v českých obchodních řetězcích nemění svoje nákupní chování?
V říjnu jsem dostal nabídku se zúčastnit jako speaker konference Život na hraně. Nosným tématem byl současný stav celého odvětví retailových řetězců, které se již několik let pohybuje na hraně rentability. Jedním z důvodů je současná pricingová…
Termíny a obsah školení 2013
Vážení marketéři, V roce 2013 jsem připravil v rámci školení dva nové kursy – Smart pricing pro začátečníky a Marketingové řízení ziskovosti produktů pro 21. století pro pokročilé. Tyhle dva kursy byly výsledkem více jak 3 leté zkušenosti s pricingovými…
Viagra na zákaznickou retenci = Šťastný zámek
Dneska jsem při ranním běhu hledal metaforu ze života na téma retence (udržení) zákazníků. Tohle téma je jedno z nejdůležitějších pro již úspěšné společnosti. Co je nejdůležitější téma pro již úspěšného muže? Potence! Když není potence, přichází na…
Při jakém cenovém rozdílu vám začnou odcházet zákazníci?
Každá firma si přeje obsluhovat loajální zákazníky, protože nakupují více a šíří pozitivní reference mezi okruhem svých známých. Takové zákazníky si musí firma vychovat. Při redesignu ceny je nutné brát v úvahu, zda konkurenční produkt nabízí vyšší nebo…
Láska prochází žaludkem a zákaznická loajalita prochází SMĚNÁRNOU
V průběhu své kariéry obchodníka s deštěm jsem zjistil, že v každém projektu vznikne několik témat, která jsou pro organizaci klienta důležitá. Tahle témata ale nemají šanci na úspěch/implementaci, dokud se nedostanou do hlav všech důležitých manažerů…
Sophiina (cenová) volba
Co mám dělat, pokud mám nastavit cenu bez dalších informací - NADSTŘELIT nebo PODSTŘELIT? Tohle je otázka, kterou každý z vás už musel řešit. Odpověď není úplně triviální, navíc rozhodnutí je mnohdy nevratné ( i kdyby Máňa tvrdila sebevíce, že to není…
Cenová válka na kolejích pokračuje
Server idnes.cz 28.května napsal “Soukromý dopravce Leo Express nesmí lovit zákazníky tak, že by pasažérům poskytoval slevy na věrnostní karty konkurenčních Českých drah. Na žádost národního dopravce mu to předběžným opatřením zakázal Městský soud v…