
Ondřej Mirtes
Základní informace o zdroji
Podtitulek | Vývojář s nadšením pro user experience, Apple, počítačové hry, cestování a kofein. |
---|---|
Domovská stránka | https://ondrej.mirtes.cz/ |
RSS export | http://ondrej.mirtes.cz/rss-weblogy |
Systémové informace o zdroji
ID | 432 |
---|---|
Jmenné ID | ondrej-mirtes |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 23. března 2023 02:55 |
Návratový kód | HTTP 304 |
RSS export naposledy zpracován | 16. dubna 2020 19:45 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 23. března 2023 03:55 |
Next Chapter in PHPStan Saga
PHPStan wouldn’t be so popular and so good today if it wasn’t open-source. Everyone can try it out by installing it through Composer and also contribute to it by sending a pull request on GitHub. More than 120 people helped improve PHPStan. I’d very…
PHPStan hledá sponzory
I believe there‘s a lot of value in PHPStan, it saves time and money twice — you don‘t have to write tests for every line of code to verify that your application works, and it prevents critical bugs reaching production so you‘re not losing money because…
PHPStan 0.9: Velký skok vpřed
PHPStan 0.9 byl ve vývoji 3,5 měsíce a počet novinek tomu odpovídá - obsahuje toho opravdu hodně. Zalíbilo se mi, jak GitHub sepisuje novinky ve vydaných verzích Gitu v lidštější formě, tak jsem se pokusil o to samé. Zjistěte, co vše je v PHPStanu…
Union Types vs. Intersection Types
Tento týden vyjde nová verze PHPStanu, která bude chápat váš kód opět o mnoho lépe. Zavádí mimo jiné tzv. intersection types. Jelikož jde o téma, které stojí na vlastních nohou (není ho vždy potřeba vázat se statickou analýzou) a všichni, kdo v dnešní…
Asynchronní PHP
V polovině dubna jsem si vyzkoušel nový formát předávání zkušeností – přednášku přímo z obýváku. Naživo si mě naladilo asi 80 lidí, kteří měli možnost i klást otázka přes chat, na které jsem mezi připravenými bloky odpovídal. Byla to super zkušenost,…
Usnadněte si práci silně typovaným kódem a statickou analýzou!
1. dubna jsem na konferenci Devel.cz mluvil o tom, jak si ušetřit práci při psaní testů, ale přesto mít spolehlivou aplikaci. Roli v tom hraje samozřejmě PHPStan, ale dodržování zmíněných tipů vede ke zvýšení čitelnosti a spolehlivosti kódu i bez…
Jak získat 1 000 hvězdiček na GitHubu za tři měsíce
Na začátku prosince 2016 jsem vydal PHPStan a od té doby se těší velké popularitě. Aktuálně má na GitHubu přes 1 300 hvězdiček a na Packagistu přes 30 000 stažení. Dělá mi velkou radost a baví mě na něm pracovat. Na blogu PHPStanu jsem se rozepsal o…
Asynchronní zpracování s RabbitMQ
Loni v září jsem nasedl do auta a vydal se 600 kilometrů z Prahy na severovýchod k Varšavě. V odlehlém komplexu obřího hotelu Ossa se konala neméně obří konference PHPCon Poland 2016 s nabitým programem plným přednášek od místních i zahraničních…
Tři pilíře statické analýzy v PHP
Poslední dobou jsem posedlý statickou analýzou. Možnost objevovat chyby v kódu bez vynaložení úsilí je lákavá a skutečně funguje. Na Medium.com jsem shrnul, jaké jsou dnes možnosti ohledně statické analýzy v PHP a jaké nástroje může každý začít hned…
PHPStan: hledání chyb v kódu bez psaní testů
Na Medium.com jsem se rozepsal o tom, na čem pracuji již několik let, z toho poslední rok intenzivně – na nástroji pro statickou analýzu PHP kódu. PHPStan hledá chyby, aniž by bylo třeba daný kód spouštět, čímž se blíží kompilátorům staticky typovaných…
Zkracování feedback loop
V odvětví softwarového vývoje existuje spousta best practices, které vedou ke zrychlení a zjednodušení práce programátora. O čistém a čitelném kódu, SOLID principech a testování bylo již napsáno mnoho a myslím si, že kdo chce, už to všechno dlouho dělá…
Kečup nebo tatarku?
Představte si, že k vám na pohovor přijde absolvent filosofie, který se živí jako údržbář v Písku (skutečnost byla opravdu jen trošku jiná). Řekne vám, že volba filosofie byla životní omyl, ale že už půl roku se učí programovat. Nic moc, ale docela mu…
O blokování reklam
Čas od času se o něm strhne debata. Jedni reklamu obhajují jako jedinou možnou obživu pro provozovatele webů, druzí poukazují na zahlcení reklamou, její nevkusnost, vlezlost a celkově nižší pohodlí jako důvody pro její blokování. Proč na pohledu druhého…
Dokonalé scrollování přesně tam, kam uživatel potřebuje
Při vývoji nového košíku Slevomatu jsme čelili řadě výzev. Jedna z nich souvisela s tím, že celý košík byl prezentován na jedné stránce a nové kroky prodlužovaly stránku směrem dolů. Pro uživatele to má ten přínos, že na pozdějších krocích nemusí…
Zbavte se větví v kódu pomocí promises
Nemám rád rozvětvený kód. Více větví (if/elseif/else) představuje více kombinací k testování, komplikovanější a křehčí kód. Řady ifů se dá zbavit pomocí polymorfismu, to je známá a věřím, že dostatečně zakořeněná technika. Dnes chci ale představit…
Why Is Everyone Outraged?
Phil Sturgeon naprosto racionálně, objektivně a se zdravým odstupem o nedávných kauzách ohledně Code of Conduct v PHP, politické korektnosti a rovnosti v IT: So, instead of freaking out about problems you don’t understand, assuming everyone is just…
Slevomat Coding Standard
English version of the article is available on Medium. Každý vývojářský tým by měl mít k dispozici kvalitní podpůrnou infrastrukturu, která pomáhá zajišťovat a vynucovat konzistentní výstupy všech jeho členů. Coding standard je jednou z mnoha věcí,…
Detekce neuzavřených transakcí
Vezměte si následující kód: public function processRow(Row $row) { $this->databaseConnection->begin(); try { // nějaké počáteční kontroly // $isProcessed = ... if ($isProcessed) { return; } // spousta práce se zpracováním row…
What is Code?
Naprosto epický článek extrémní délky (38 tisíc slov) se spoustou animovaných ilustrací, který popisuje vše okolo vývoje software, co potřebujete vědět. Od pochopitelného popisu, jak funguje procesor a co všechno se musí stát, aby se znak stisknutý na…
Začněte monolitem
Martin Fowler reaguje na aktuální módu mikroservisní architektury tvrzením, že začínat vývoj nové aplikace od mikroservis je nebezpečné, protože dopředu nevíte, jak do nich projekt rozdělit, a spíše si špatně aplikovanou architekturou uškodíte. Any…
Objektivní srovnávání technologií
David Grudl na Twitteru vyzval vývojáře ke srovnání vývoje webové aplikace v Nette oproti řešení v JavaScriptu. Ať už by v rychlosti vyhrála jakákoli ze soutěžících technologií, zastávám názor, že to nic nevypovídá o její vhodnosti pro dlouhodobý vývoj…
Výzkum, vývoj, výroba
Jirka Knesl rozděluje vývoj software na tři druhy: Když bádáte, zkoušíte něco nového, něco, co na světě dosud není, výsledkem může být patent, nový objev, technologie. Když vyvíjíte, děláte pro zákazníka něco nového, ale obvykle používáte postupy, které…
Neexistuje hotový software, pouze opuštěný
The work is truly never finished. Software is art and as an artist I’m never satisfied with the result nor am I satisfied with the experience on behalf of my users.
Nejnebezpečnější slovo při vývoji software
Prostě tam přidej tlačítko. Prostě to napoj na API. Prostě to někam nahraj. Použití „prostě“ předpokládá, že nad daným úkolem není potřeba přemýšlet, a jediné, co zbývá, je ho naimplementovat. Každý zásah do systému ovšem může přinést nějaké problémy –…
Jak snížit chybovost při vývoji aplikací
Přiblížím vám několik oblastí, na které byste se měli zaměřit, pokud nejste spokojeni s počtem chyb, které se vám dostávají na produkční server. Mým záměrem není vydat další článek typu „vyhněte se duplikaci“ nebo „pište testy“, protože takových je…
The Curse of Smart People
Avery Pennarun, zaměstnanec Googlu, o nejednoduché práci s nejchytřejšími programátory planety: Logic is a pretty powerful tool, but it only works if you give it good input. As the famous computer science maxim says, „garbage in, garbage out.“ If you…
Killing the Crunch Mode Antipattern
Přesčasy sice přináší krátkodobý užitek, ale dlouhodobě nefungují a dokonce škodí. The feeling of finishing tons of work in a short period and depriving oneself of quality personal time can be addicting, especially when it results in „saving the day“…
Tento blog na GitHubu
V rámci rozšiřování obzorů jsem na svém webu Nette a Texy nahradil za Jekyll a Markdown. Namísto dynamického PHP je teď plně staticky generovaný. Jako bonus ho lze sledovat i na GitHubu.
Doctrine 2 není pomalá!*
*pokud ji umíte používat a správně si ji nakonfigurujete Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Čas od času se objeví někdo s tvrzením, že Doctrine je pomalá a tudíž nepoužitelná na reálných projektech. Tento omyl plyne z několika mýtů, kterými je Doctrine 2…
Stručná, nekompletní a zavádějící historie programovacích jazyků
Geniálně vtipné počtení, které ale ocení pouze ti nejzasvěcenější. 1842 – Ada Lovelace writes the first program. She is hampered in her efforts by the minor inconvenience that she doesn‘t have any actual computers to run her code. Enterprise architects…