
Michal Maňák
Základní informace o zdroji
Podtitulek | Interaction Designer & Digital (ux) Product Designer |
---|---|
Domovská stránka | https://www.manakmichal.cz/ |
RSS export | http://www.manakmichal.cz/rss/ |
Systémové informace o zdroji
ID | 387 |
---|---|
Jmenné ID | michal-manak |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 4. června 2023 08:15 |
Návratový kód | HTTP 304 |
RSS export naposledy zpracován | 3. května 2023 11:05 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 4. června 2023 09:15 |
9 tipů pro lepší designování
Jak si to designování zase o trochu zjednodušit a zároveň přinášet lepší výsledky? Dal jsem dohromady 9 jednoduchých tipů, které sám využívám. The post 9 tipů pro lepší designování first appeared on Michal Maňák.
Bezpečné místo na otázky během workshopů
Během prezentace či workshopu budou mít lidé jistě hromadu otázek. Podle mě je dobré jim dát určitý prostor a pravidla, kdy a jak se ptát, aby to nenarušilo průběhu daného sezení. The post Bezpečné místo na otázky během workshopů first appeared on…
Na generování nápadů je potřeba se trochu připravit
Pokud potřebujeme vymýšlet a generovat různé nápady, je potřeba se na to vhodně nastavit. Existují k tomu jednoduché metody, které nám umožní se vhodně rozehřát. The post Na generování nápadů je potřeba se trochu připravit first appeared on Michal…
Výběr 4 zážitků z dosavadní UX kariéry, které mě nejvíce ovlivnily
Jako designéři navrhujeme pro uživatele zážitky, ale co jsme my sami při práci zažili? Dal jsem dohromady pár svých dosavadních zá The post Výběr 4 zážitků z dosavadní UX kariéry, které mě nejvíce ovlivnily first appeared on Michal Maňák.
Rozmýšlíme otázky pro lepší návrhy
Přečtěte si o tom, jak si usnadnit práci a pokládat potřebné otázky na pochopení řešeného problému. The post Rozmýšlíme otázky pro lepší návrhy first appeared on Michal Maňák.
Jak jsme připravovali AB testy pro zlepšení konverzní míry
Než se člověk pustí do experimentů, měl by si je trochu promyslet. Třeba tak, jak jsme to udělali my v Pipedrive. The post Jak jsme připravovali AB testy pro zlepšení konverzní míry first appeared on Michal Maňák.
Před vymýšlením kola je vždy užitečné zvážit konzistenci v rámci existujících řešení
Když navrhujeme nějaké řešení, je potřeba jej nutně dělat odlišně nebo je možné jej přejmout a udělat stejně? Mysleme na to, ať lidem zbytečně nekomplikujeme jeho používání. The post Před vymýšlením kola je vždy užitečné zvážit konzistenci v rámci…
Můj pohled na design se vyvinul, ale přístup se změnil
Přečtěte si o tom, jak se za mnou několikaletou kariéru změnil můj pohled na designu a přístup k tomu, jak jej dělat. The post Můj pohled na design se vyvinul, ale přístup se změnil first appeared on Michal Maňák.
Kvalita designu v závislosti na kultuře prostředí
Kvalita pracovního prostředí značně ovlivňuje designových a kreativní proces, a tedy i případné výsledky. The post Kvalita designu v závislosti na kultuře prostředí first appeared on Michal Maňák.
Nejčtenější články v uplynulém roce 2022
Je tu další rok a spousta nových příležitostí - pro mě třeba v tom, že napíšu další hromadu článků na svůj blog. Pojďme se ale podívat na to, které články jste loni nejvíce četli. The post Nejčtenější články v uplynulém roce 2022 first appeared on…
I začátečník může snadno připravit hezkou animaci pro uživatelské rozhraní
Připravit jednoduchou animaci zvládne podle mě každý. Stačí k tomu 3 jednoduché kroky a trocha představivosti. The post I začátečník může snadno připravit hezkou animaci pro uživatelské rozhraní first appeared on Michal Maňák.
Design, ta malá věc s obrovským dopadem (4. díl)
Poslední díl čtyřdílné série o tom, co je design. Konkrétně v tomto díle se zamýšlím nad tím, jaké dovednosti a znalosti by měl každý designér mít. The post Design, ta malá věc s obrovským dopadem (4. díl) first appeared on Michal Maňák.
Design, ta malá věc s obrovským dopadem (3. díl)
Co je vlastně design a jak dosáhnout toho, aby byl dobrý či skvělý? O tom jsem se zamyslel v rámci několika článků. The post Design, ta malá věc s obrovským dopadem (3. díl) first appeared on Michal Maňák.
Design, ta malá věc s obrovským dopadem (2. díl)
Co je vlastně design a jak dosáhnout toho, aby byl dobrý či skvělý? O tom jsem se zamyslel v rámci několika článků. The post Design, ta malá věc s obrovským dopadem (2. díl) first appeared on Michal Maňák.
Design, ta malá věc s obrovským dopadem
Co je vlastně design a jak dosáhnout toho, aby byl dobrý či skvělý? O tom jsem se zamyslel v rámci několika článků. The post Design, ta malá věc s obrovským dopadem first appeared on Michal Maňák.
Výzkum není potřeba dělat za zavřenými dveřmi
Pro návrh kvalitního řešení jako designéři těžíme ze znalosti cílové skupiny. Aby vše fungovalo ještě lépe, je určitě vhodné dát stejnou příležitost i všem ostatním kolegům. The post Výzkum není potřeba dělat za zavřenými dveřmi first appeared on Michal…
Základní okruhy otázek, na které by se měl ptát každý designér
Jednou z často oceňovaných schopností designérů je pokládání různých otázek. Díky tomu totiž lépe „prošťourají“ a pochopí problém z různých úhlů, takže mohou přinést lepší nápady na jeho řešení. Podle mě je to ale jedna z těch těžších dovedností, která…
Otevřete svůj designový proces ostatním pro lepší porozumění a spolupráci
Přečtěte si o tom, jak snadno můžete kolegům ukázat, o čem je vlastně design a zlepšit tak jeho vnímání v rámci firmy. The post Otevřete svůj designový proces ostatním pro lepší porozumění a spolupráci first appeared on Michal Maňák.
Kam dnes může UX designér směřovat?
Zajímáte se o UX a kam můžete jako UX designéři kariérně směřovat? Pak si přečtěte tento článek. The post Kam dnes může UX designér směřovat? first appeared on Michal Maňák.
Den, kdy přestala fungovat Figma
Nástroje by měly být pro designéra pomocníkem, ne pánem. Designér by měl mít vždy plán B a nepřemýšlet nad tím tak, že Figma rovná se design. The post Den, kdy přestala fungovat Figma first appeared on Michal Maňák.
Mých 5 nejoblíbenějších designových nástrojů a metod
Kterých 5 designových metod či nástrojů jsem si za svou kariéru nejvíc oblíbil? O tom jsem se zamyslel v tomto článku. The post Mých 5 nejoblíbenějších designových nástrojů a metod first appeared on Michal Maňák.
Různé složitosti dnešního digitálního designu
Navrhovat digitální produkty není rozhodně jen o kreslení obrázků. Na cestě jsou totiž různá úskalí, které je potřeba mít na paměti a řešit. The post Různé složitosti dnešního digitálního designu first appeared on Michal Maňák.
Když dobrý design stojí více, ale levný se nemusí vyplatit
Když bychom odebrali kritérium kvality, bude snazší a levnější produkty a služby navrhnout. Stojí to ale za to? The post Když dobrý design stojí více, ale levný se nemusí vyplatit first appeared on Michal Maňák.
Když se z výzkumu stane dobrodružství
Během výzkumu jsem zažil různé situace a o několik vybraných bych se rád podělil. The post Když se z výzkumu stane dobrodružství first appeared on Michal Maňák.
4 mé nejoblíbenější metody výzkumu
Které 4 metody uživatelského výzkumu jsem si během své dosavadní designérské kariéry nejvíce oblíbil? O tom jsem se zamyslel v tomto článku. The post 4 mé nejoblíbenější metody výzkumu first appeared on Michal Maňák.
Nostalgie v designu
Lidé si už jako děti stihnou udělat tolik zážitků, že mají vždy na co vzpomínat. Může jít o cokoliv – výlety na dovolené, schovávání před ostatními dětmi ve křoví na školním hřišti, atp. Prostě takové ty hezké situace, u kterých se při zpětném ohlédnutí…
Když designéra začíná dohánět slepota
Zamyšlení nad tím, když se člověk začíná stávat odmítavě k věcem, které zkoušel a nefungovaly. A zda existuje způsob (a zda má vůbec smysl) jak s tím bojovat. The post Když designéra začíná dohánět slepota first appeared on Michal Maňák.
5 jednoduchých triků, které mi pomohly být více kreativní
Sepsal jsem 5 jednoduchých tipů a triků, které mi pomohly s generováním kreativních nápadů. The post 5 jednoduchých triků, které mi pomohly být více kreativní first appeared on Michal Maňák.
Jak jsme si doma vyrobili zeď na kreslení
Pracovat celé dny ve Sketch, InVison, MIRO, atp. už bylo na hlavu a proto jsme si doma udělali vlastní zeď na kreslení. The post Jak jsme si doma vyrobili zeď na kreslení first appeared on Michal Maňák.
5 nejlepších rad, které jsem jako designér dostal
Během své dosavadní kariéry jsem posbíral spoustu zajímavých rad, ze kterých neustále těžím a které mi opravdu pomáhají. The post 5 nejlepších rad, které jsem jako designér dostal first appeared on Michal Maňák.