Michal Maňák

Základní informace o zdroji

Podtitulek Interaction Designer & Digital (ux) Product Designer
Domovská stránka https://www.manakmichal.cz/
RSS export http://www.manakmichal.cz/rss/

Systémové informace o zdroji

ID 387
Jmenné ID michal-manak
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 11. prosince 2018 23:15
Návratový kód HTTP 304
RSS export naposledy zpracován 6. prosince 2018 00:15
Kontrola aktuálnosti naplánována na 12. prosince 2018 00:15

Díky UX Wall chci šířit povědomí o tom, co děláme a proč

UX není pouze o tom, že bychom někdy v koutě kreslili barevné obrázky a věřili, že se z nich ostatní posadí na zadek. Jak jsem se zmínil například v článku Design musíme chápat jako součást byznysu, naší prací je zároveň i komunikace, přesvědčování,…

Michal Maňák | 25. 10. 2018 11:40 | #

Při dávání designové kritiky se snažím být co nejvíce konkrétní

Zpětná vazba je při spolupráci a designových diskuzích velice důležitá. Můžeme díky ní objevit něco, na co jsme třeba nemysleli nebo se díky ní lépe rozhodnout pro nějakou variantu, pokud si třeba nejsme jistí. Například v článku Jak se může neodborník…

Michal Maňák | 12. 10. 2018 9:05 | #

Pro design nejsou data jen o analytice

Když se řekne využívat data v designu, spousta lidí si jistě představí nástroje pro analytiků a měření, AB testování a tak dále. Samozřejmě s tím, že budou moct sledovat konkrétní ukazatele používání. Většinou navrhu interaktivní aplikace, takže…

Michal Maňák | 24. 9. 2018 9:20 | #

Díky Interaction Design Foundation dostanete skvělé základy pro UX

Nedávno jsem napsal článek o knížkách, které bych doporučil začínajícím UX designérům, což může být pro začínající designéry dobrý začátek. Jsou tu ale i další možnosti vzdělávání. Konference, meet-upy, diskuze s komunitou, online články, online kurzy…

Michal Maňák | 18. 9. 2018 9:10 | #

Inspirujme se pro uživatelská rozhraní v reálném světě

Když se dnes rozhlédneme kolem sebe, uvidíme spoustu lidí hrát si s telefonem, tabletem nebo jak si čtou nějakou knížku na Kindle. Dost lidí také bude používat nějaký počítač v práci. Je tedy jasné, že digitální produkty se opravdu staly každodenní…

Michal Maňák | 14. 9. 2018 8:05 | #

Knížky pro začínající UX designéry

Začít dnes s UX designem je poměrně snadné (i přes to, že u nás vlastně neexistuje žádné formální vzdělávání). Existuje totiž hromada skvělých vzdělávacích materiálů v podobě článků, online kurzů a knížek a dalších. Například u knížek jsem v začátcích…

Michal Maňák | 9. 9. 2018 1:25 | #

Neměli bychom se stydět nebo bát svou práci ukázat ostatním

V začátcích své designérské „kariéry“ jsem se bál svou práci ukazovat kolegům. Myslel jsem si, že vše musím perfektně navrhnout (a že to přece sám zvládnu) a měl jsem strach, že mi ostatní mé „dítě“ rozbijou a že bych mohl vypadat jako hlupák, když by…

Michal Maňák | 6. 8. 2018 13:55 | #

Díky video prototypu mohu ostatním snadno ukázat své nápady

Když jsem začínal s designem, věřil jsem, že si klient a kolegové vždy proklikají připravený prototyp a budou tak vědět, jak by mohlo řešení fungovat a co dále s řešením zamýšlím. Záhy jsem ale zjistil, že jsem na omylu. Co si vzpomínám, mnohokrát se mi…

Michal Maňák | 30. 7. 2018 14:30 | #

Jak jsme v LMC dělali Design Sprint

Pro jeden z LMC produktů jsme si na tento rok nastavili docela ambiciózní cíle. Získat určité množství konverzí a vydělat určitý objem peněz. Našeho Product Managera napadlo, že bychom k nakopnutí mohli využít Design Sprint od Google Ventures a najít…

Michal Maňák | 5. 4. 2018 21:05 | #

Být designérem je skvělé, ale náročné

Na quora.com se pár lidí ptalo na to, jaký je život designéra a zda je to uspokojivá práce. Je to podle mě zajímavá otázka a dovolil jsem se nad tím trochu zamyslet. Co si budeme povídat, podle mě je design vlastně práce jako každá jiná. Má své…

Michal Maňák | 28. 3. 2018 7:20 | #

Jako designér chci dělat smysluplné věci

Na LinkedIn mám napsáno, že jako designér chci dělat svět lepším místem pro život a pomoct lidem mít úspěšný život. Není to pro mě jen nějaký „načinčaný“ výkřik, ale opravdu se tím snažím řídit. Už jsem taky párkrát slyšel, že jsem velký idealista…

Michal Maňák | 16. 3. 2018 23:05 | #

Design mezi agilními kameny

Agilní způsob řízení se osvědčuje, přináší výsledky a začíná být pomalu standardem, že se ve firmách uplatňuje nejen pro vývoj software. Nejen my designéři se tedy neustále učíme, jak být efektivním kolečkem v takovém soukolí. Na Agile se mi líbí ta…

Michal Maňák | 15. 2. 2018 0:05 | #

Jak dělat to, co nás baví

Nedávno jsem dočetl knihu od Davida Kadavyho – The Heart to Start. Jejím tématem je, jak konečně s něčím začít. Opravdu se mi líbila a našel jsem v ní užitečné věci. Při jejím pročítání jsem si vzpomněl na situace, kdy jsem seděl nad prázdným papírem,…

Michal Maňák | 2. 2. 2018 12:05 | #

User Experience není pouze tady a teď

I když jsem se už několikrát zamýšlel o tom, co je vlastně dobrý a špatný design nebo proč si dneska vlastně nemůžu říkat UX designér, stále se mi tato myšlenka honí hlavou. Hlavně kvůli tomu, jak se trh formuje a jak se lidé se stále více potkávají…

Michal Maňák | 22. 1. 2018 13:10 | #

Jsme také jenom lidé

Lidé si o designérech myslí spoustu věcí – že kreslíme obrázky, že rozumíme všemu na světě, že naprosto přesně víme, jak se věci řeší, atp. Vlastně se jim ani nedivím – design je tak obecný a specifický obor, že často ani sami designéři nedokážeme věci…

Michal Maňák | 15. 1. 2018 14:20 | #

Design musíme chápat jako součást byznysu

Když jsem s designem začínal, měl jsem jasnou představu o tom, jak se to dělá. Představoval jsem si, že budu navrhovat perfektní řešení, které se bude všem líbit a hned se bude vyrábět. Jenže záhy jsem zjistil, že to takhle nefunguje. Design jsem musel…

Michal Maňák | 29. 6. 2017 0:05 | #

Jak jsme využili Product Discovery pro přípravu nové funkce

Vývoj digitálních produktů se neustále zrychluje a stoupá i tlak na to, zkusit co nejrychleji minimální řešení, které můžeme v případě potřeby neustále zlepšovat. I v LMC se tímto směrem ubíráme a mně osobně to dává velký smysl. Poměrně nedávno jsme…

Michal Maňák | 15. 6. 2017 11:45 | #

Vytěžte z výzkumu maximum díky pečlivému záznamu

Jak jsem se již zmiňoval například v článku Výzkum jako nedílná součást designového procesu, výzkum je pro mě velice důležitou fází designu. Mohu díky němu pochopit, co řeším a přinést tak lepší návrhy řešení. Jedna věc je umět výzkum „dělat“ (o tom…

Michal Maňák | 9. 6. 2017 1:10 | #

Zapojení designéra do vývoje produktu

Kvalitní design se pomalu stává nedílnou a samozřejmou součástí každého produktu a služby. Takže jej dnes stále můžeme brát jako velkou konkurenční výhodu. Jenže nejde jen o kvalitu, ale i o rychlost, s jakou dokážeme kvalitní a vysokou hodnotu doručit…

Michal Maňák | 10. 2. 2017 8:21 | #

Výjezd našeho produktového týmu nám značně urychlil spolupráci

Pomalu se blíží čas, kdy spustíme jeden z našich větších experimentů, kterému jsme se v poslední době hodně věnovali a od kterého si toho celkem dost slibujeme (včetně toho, že nemusí dopadnout dobře). Abychom ale mohli experiment spustit, potřebujeme…

Michal Maňák | 1. 2. 2017 8:10 | #

Designérovo myšlení je mnohdy to nejdůležitější

Navrhnout kvalitní řešení není někdy vůbec jednoduché. Vyžaduje to hodně práce a úsilí. A i když budeme znát tisíce různých metod a nástrojů, stejně nemusíme dospět ke skvělému výsledku. Co jsem o tom tak přemýšlel, vlastně ani žádná knížka nebo kurz…

Michal Maňák | 15. 1. 2017 22:05 | #

Jak mi kreslení na zeď pomáhá s návrhem řešení

Vždy když mám cokoliv navrhnout, začnu své myšlenky zachycovat na papír. Skicování se totiž pro mě stalo klíčovou technikou, kterou využívám pro zpracování návrhů řešení, ale především jako nástroj pro přemýšlení. Sedět u stolu a kreslit na papír je pro…

Michal Maňák | 4. 1. 2017 23:10 | #

Jak a proč jsme vytvořili User Journey Map pro jednu ze služeb LMC

Od svého nástupu do LMC pomáhám (vedle dalších věcí) se zlepšováním služby Jobote. Kterou LMC koupilo na začátku roku 2016. A my se jí od té doby snažíme co nejrychleji zlepšovat. Chceme, aby měla pro firmy co největší přínos a skvěle fungovala…

Michal Maňák | 29. 12. 2016 21:20 | #

Nebojte se začít popisovat cílovou skupinu s využitím person

Před pár týdny jsem na UX Monday povídal o svých zkušenostech z tvorby a používání person. Nejspíš proto si v poslední době všímám toho, jak se designéři stále častěji ptají na to, jak na persony, když nemají žádnou cílovou skupinu. Mnohdy si…

Michal Maňák | 20. 10. 2016 11:05 | #

Konkrétní představa a vize nám pomůže s dobrým návrhem

Jako designér dělám vše pro to, abych vytvořil nejen krásné a použitelné produkty, ale i takové, které dávají smysl. Proto mě můžete velice často potkat v diskuzích, ve kterých připomínám smysl produktu, problému a pro koho jej vlastně řešíme. Měli…

Michal Maňák | 19. 6. 2016 17:35 | #

Vytěžme z obav kolegů příležitost na zajímavé nápady

Jako designéři naše návrhy velice často s někým diskutujeme. A setkáváme s obavami ostatních, že návrh nebude fungovat, že lidé danou věc nepochopí, budou s tím mít problém, atp. Musím se přiznat, že jsem se s tím dlouho neuměl vypořádat. A bral jsem to…

Michal Maňák | 1. 6. 2016 20:55 | #

Nepodceňujte zpracování informací z výzkumu

Jako designér se snažím správně chápat problém, pro který navrhuji řešení. Takže se velice často zapojuji do uživatelského výzkumu, díky čemuž získám potřebné pochopení a inspiraci – a následně i nápady. Z výzkumu získáme opravdu hodně informací. Musíme…

Michal Maňák | 19. 5. 2016 22:15 | #

Rozložte si testování do více dní a získejte lepší návrhy

Testování dělám vlastně od začátku, co jsem s designem začal. Vždy jsem chtěl získat zpětnou vazbu od lidí, kteří budou mé řešení používat. Chtěl jsem mít ale i jistotu, že se jim bude s řešením dobře pracovat. Do určité doby jsem postupoval podle…

Michal Maňák | 10. 5. 2016 10:50 | #

Jak si při psaní textů urovnávám myšlenky

Jako designér téměř neustále něco píšu. Typicky nějaké popisky do rozhraní produktu. Občas napíšu i nějaké zamyšlení na můj blog. Souhlasím s názorem Petra Štědrého, že dobrý designér by měl být i dobrý copywriter. Textace totiž zásadním způsobem…

Michal Maňák | 24. 2. 2016 20:30 | #

Jak mě dcera inspiruje pro design

Když jsem začínal s designem, byl jsem jeden z těch platfusáků, kteří se pozastavují nad každým nedobře navrženým webem, prvky, atd. A směle o tom (a svém názoru) informují ostatní i přes to, že sami nikdy nic pořádného neudělali. Naučil jsem se ale, že…

Michal Maňák | 11. 2. 2016 12:35 | #