
Lukáš Pítra
Základní informace o zdroji
Domovská stránka | https://www.lukaspitra.cz/ |
---|---|
RSS export | http://www.lukaspitra.cz/feed/ |
Systémové informace o zdroji
ID | 429 |
---|---|
Jmenné ID | lukas-pitra |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 4. června 2023 09:05 |
Návratový kód | HTTP 304 |
RSS export naposledy zpracován | 16. března 2023 15:00 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 4. června 2023 10:05 |
Kde (a jak) hledat šikovné markeťáky
Nabírat lidi jsem nikdy nechtěl. Mně totiž lidský zdroje obecně moc nejdou, jsem spíš system man než peoples man. Jenže co naplat, firmy se kterými pracuju nejčastěji buď HR vůbec nemají, anebo mají. ale to které tak nějak zvládá obchodníky,… The post…
Jak se rodil nový web
Člověk by si řekl, že po tolika letech kecání do webů jiným by mít v pohodě ten vlastní mělo být easy-peasy. Tak přátelé, nebylo! Ale, mohl jsem si to udělat i ještě složitější. Dovolte mi nasdílet pár postřehů a zkušeností, třeba někomu pomůžou… The…
Action bias – když vás to svrbí „něco udělat“
Nutkavá potřeba něco udělat, nějak zareagovat, převzít iniciativu. Provází nás podnikáním i osobním životem. Vystrkuje svoji škaredou hlavu tím víc, čím silnější je tlak okolností a čím víc očí je k nám upřených. Nejčastěji se action biasu dívají do očí…
8 let podnikání a 5 mouder z nich
Uteklo to jako voda, 8 let od chvíle kdy jsem skočil do podnikání – s asi 20 tisíci na účtě, bez klientů, bez webu, bez jediného followera na sítích. Je malý zázrak, že jsem vůbec někam došel a myslím, že jsem měl… The post 8 let podnikání a 5 mouder…
Freelancerův průvodce krizí
24 hodin od vyhlášení karantény se mi vypařilo skoro 80% příjmů na nejbližší období. To jednoho po 8 letech budování podnikání fakt zaskočí. Chci se podělit o svůj krizový plán, který mi pomáhá „back on track“. Fáze 0: Před karanténou V… The post…
Dopřejte (si) čas přemýšlet
Většina lidí v mé branži o sobě pyšně říká, že se živí hlavou. Tedy že nemusí dělat repetetivní práci rukama s náročným šéfem nad hlavou a přísnými normami v zádech, třeba kdesi v továrně na součástky. Jenže, v praxi, bohužel na plné využití hlavy…
Jak (si) neotrávit projekt
Mám rád dlouhodobé projekty. Člověk vidí, jak mu to zraje pod rukama. Cítí dopady svých rozhodnutí na delší běh. Sehraje se s týmem, je součástí „big picture“. A taky může velice snadno zahnít, slevit z dravosti a nechat se k uzoufání otrávit. Nebo…
Checklist kontroly před spuštěním e-shopu
Před spuštěním nové verze e-shopu se snažím projít aspoň základní checklist. Je zaměřený na e-shopy, ale určitě se z toho dá vyzobat si to svoje i pro jiné typy webů. Snad se bude někomu hodit :-) Základní funkčnost a obsah The post Checklist kontroly…
Jak jsem se natrápil při výběru copywriterů
Letošní léto se mi sešlo několik projektů, kde jsem potřeboval obměnit nebo posílit copy týmy. Cítím se hůř jak Frodo Pytlík po průchodu Mordorem a dumám, zda je chyba ve mě nebo na druhé straně barikády. Jaké jsou vaše zkušenosti? The post Jak jsem se…
4 roky na volné noze: 7 tipů do praxe
S dalším rokem přišly další změny a zkušenosti. Pro tentokrát si ale odpustím román o svých ročních patáliích a zkusím nabídnout hlavně začínajícím freelancerům pár tipů do praxe. Vydestilovaných ze zkušeností mých a řady kolegů na volné noze, se…
Co mě naučily tendry očima klienta?
Za poslední měsíce jsem měl na několika projektech šanci odřídit nebo konzultovat tendry na nové dodavatele za stranu klienta. Některé probíhaly v ČR, další jinde po Evropě. Pokaždé očistec a obrovská zkušenost v jednom. Chtěl bych se s vámi podělit The…
Dušan Janovský o fulltextovém vyhledávání na Seznam.cz – 3. část
V minulých dvou rozhovorech jsme řešili různé chyby, které lidé při snaze vyhledávač “potěšit” dělají. Webmasterům by v SEO asi pomohl nějaký nástroj jak si ověřit, že jdu „správným směrem“. Nepřemýšlíte třeba o nějakých Seznam Webmaster Tools?…
Jak mě změnily 3 roky na volné noze?
Letos na jaře to byly 3 roky, co jsem na volné noze. Když jsem jsem začínal, nevěděl jsem o podnikání sám na sebe skoro nic a měl jsem dost romantické představy. Po zhruba roce jsem zase nabyl dojmu, že už The post Jak mě změnily 3 roky na volné noze?…
Dušan Janovský o fulltextovém vyhledávání na Seznam.cz, část 2.
Mám znovu obrovskou radost, že si Dušan našel čas a energii odpověď na další otázky okolo fulltextového vyhledávání na Seznam.cz, které vzešly mimo jiné i z reakcí na první díl rozhovoru o vyhledávání. Snad se vám rozhovor bude líbit a The post Dušan…
E-shopy – víte, kam odkazujete?
Tento týden jsem narazil při linkbuildingových rešerších na zajímavý úkaz. Sportovní eshop LevneLyze.cz měl velké objemy zpětných odkazů z celé řady konkurenčních e-shopů. Prvotřídní linkbuilding? Promyšlený affiliate? Ale kdeže, zdrojové weby o tom…
Rozhovor: Dušan Janovský o Seznamu
V Seznamu se toho poslední dobou podle všeho děje hodně. Nabírají nové vývojáře pro fulltext, zrychlují frekvenci novinek a i to „Juhů!“ slýcháme častěji, než dřív. Takže jsem moc vděčný, že si na mne matador fulltextového týmu Dušan Janovský našel The…
Google a mobilní přívětivost webu
Ten humbuk kolem chystaného „Google mobile algo“ vám asi neunikl. A pokud ano, je nejvyšší čas začít jednat. Něco se totiž chystá. Něco velkého, co výsledky vyhledávání na Google asi solidně zahýbe. Dotkne se to totiž více jak 40% výsledků The post…
Jak ohodnotit zpětný odkaz?
Působíte v silně konkurenčním segmentu? Nákupu odkazů v nějaké podobě se pravděpodobně nevyhnete. Jak ale kupovaný odkaz ocenit? Jak v ceně vybalancovat očekávaný efekt, poskytnuté plnění a riziko, které nutně z jakéhokoliv „umělého“ odkazu vyplývá? Jak…
Seznam má vlastní webový prohlížeč
Seznam dnes pustil vlastní webový prohlížeč s prozaickým názvem Seznam.cz. Pravděpodobně se tak snaží reagovat na svůj stále klesající tržní podíl (nejen) na poli vyhledávání. Tipnul bych si, že odklon IT komunity od instalace „Seznamu jako defaultního…
Ahrefs má nově toolbar
Ahrefs má nově toolbar (rozšíření do prohlížeče), který přes jeho drobné mouchy vřele doporučuji (zejména máte-li placený účet na Ahrefs). Zatím jsem ho dohledal jen ve verzi pro Chrome, další prohlížeče snad přibudou. Co to umí? Zobrazit základní…
Mobilní použitelnost v GWT
Google dnes představil novou fíčuju v Google Webmaster Tools – základní upozornění na chyby v mobilní použitelnosti webu. Potvrzuje tím opět, že web přívětivý pro mobilní zařízení je pro něj zásadní téma s rostoucím významem. Co novinka umožňuje? V…
Výstupy hutné, či štíhlé?
Číst výstupy některých kolegů a firem z oboru mi působí fyzickou bolest. Ne, že by snad byly odborně tak hrozné (ačkoliv, to leckdy taky … ) ale hlavně pro svůj rozsah a % balastu. Výstupy po česku Poměrně často přebírám The post Výstupy hutné, či…
Změřte social metriky snadno a rychle
Potřebujete zjistit, které stránky nějakého webu se jak sdílejí? Možná pro vlastní obsahový audit, možná pro rešerše konkurentů, možná pro inspiraci při hledání sexy témat? Hledáte alternativu za haprující camcimcumcem API? Pojďme se mrknout, jak na to…
Ošklivá hlava dvojího SEO
SEO pro Google a SEO pro Seznam – je to realita, nesmysl, blízká budoucnost? Co jsem se začal o SEO zajímat, vždy jsem říkal, že nic jako dvojí optimalizace v čechách neexistuje. Že je jen jedna smysluplná cesta, jak postavit Příspěvek Ošklivá hlava…
HTTPS / SSL nově jako SEO faktor na Google
Google dnes oznámil, že weby využívající HTTPS a SSL získají drobné bodíky v SEO navíc. Zdůvodňuje to tím, že podle testů z poslední doby vycházejí weby používající tento typ zabezpečení komunikaci jako „lepší“. Nový signál by měl být zpočátku jen…
Sociální signály v SEO
Sociální sítě berou vyhledávačům práci. No, možná ještě ne, ale určitě si na to brousí zuby. Doporučení přátel či jinak blízkých lidí má velký vliv na to, jaké informace beru za berné, které zboží kde nakoupím či jakou budu mít zrovna Příspěvek Sociální…
Tvorbou obsahu content marketing nekončí!
Asi jste nepřeslechli, že obsah je pro dnešní web ohromně důležitá věc. Vlna velkoprodukce obsahu s vidinou lepšího SEO, silnějšího brandu či více konverzí už plné síle dokvačila i k nám. A tak všichni blogují, píšou, fotí, točí videa a mrskají…
Budeme se učit SEO pro Bing?
Už dlouho u nás v ČR řešíme poměrně nezvyklou „schízu“ – dva vyhledávače, dva přístupy k fulltextu, dva (navzdory všem sluníčkovým teoriím) poměrně odlišné přístupy k SEO v praxi. Není úplně snadné, zejména pro majitele webů, se v takovém prostředí…
Linkbuilding bez odkazů?
Doposud jsme dokázali selským rozumem dovodit, že různé PR techniky pomáhají SEO tak nějak oklikou nebo posilují relevanci a sílu odkazů vzniklých “ po cestě“. Množí se ale důvody věřit, že ne-odkazové reference fungují jako přímý odkaz. Tedy alespoň u…
Na cestě za konverzí s @parezem
O přivádění trafficu na web u nás zasvěceně školí a přednáší kde kdo. O proměně návštěvníka v zákazníka se ale mluví zatím málo. Logicky jsem si tak nové školení optimalizace konverzního poměru od Michala Pařízka pod hlavičkou Medio Interactive nemohl…