
Jakub Mach
Základní informace o zdroji
Podtitulek | Podnikám dlouhá léta v onlinu a nejvíce mě baví můj startup ZoomSphere.com |
---|---|
Domovská stránka | https://jakubmachcz.tumblr.com/ |
RSS export | http://jakubmachcz.tumblr.com/rss |
Systémové informace o zdroji
ID | 409 |
---|---|
Jmenné ID | jakub-mach |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 29. září 2023 14:48 |
Návratový kód | HTTP 404 |
RSS export naposledy zpracován | 17. dubna 2020 15:10 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 29. září 2023 18:21 |
Nejúspěšnější vánoční posty na českém Facebooku
Vánoční svátky roku 2014 jsou už minulostí a tak se můžeme trochu poohlédnout a podívat se jaké vánoční posty na Facebooku sesbíraly nejvíce interakcí. S pomocí nástroje ZoomSphere.com jsem si vytáhnul posty 1000 největších českých stránek Facebooku a…
Paměti veterána studené války - Díl I. Škola
Tak vám lidi zjišťuji, že už nejsem žádný teenager. Začínám si uvědomovat, že pamatuji více, než lidé se kterými se setkávám. A aby ne, když se nám do firmy schází životopisy s divnými ročníky > 1990. Nikdy by mě nenapadlo, že někdo nepamatuje dobu…
Polemika na téma zaměstnaneckých podílů na firmě
Tímto mým novým blog postem bych rád navázal na článek Andreje Kisky, který před pár dny vyšel na CzechCrunch.cz, viz. http://www.czechcrunch.cz/2014/09/proc-je-dulezite-nabidnout-zamestnancum-podil-ve-vasem-startupu/ a otevřel polemiku na tomto…
Berlínský Čurdistán a štípání bambusu
Jsem se na konci minulého týdne vrátil z dovolené a jak jsem si sednul zkontrolovat došlé zprávy a hlavní témata předchozích dnů, tak mě nemohla uniknout kauza Pavla Čurdy a jeho berlínské aféře s fešnou startupičkou. Pavla trochu znám, ale že je to…
Podpořme české startupy!
Český startupový ekosystém je poháněn především konferencemi, inkubátory a akcelerátory. Co kdybychom se připojili také my, internetoví nadšenci? Stačí defakto málo. Každý z nás má svůj vlastní okruh fanoušků. Co kdybychom každý první den v měsíci se na…
Název startupu versus doména
Dost často kolem nás vznikají nové startupy s prapodivnými jmény. Kdysi možná měly punc originality, dnes naopak krkolomné názvy projektů začínají být pomalu standardem a jedním z hlavních důvodů je absence volné domény se zapamatovatelnějším slovním…
Vaše maminka vašemu startupu opravdu rozumět nemusí
Dost často vidím výzvy, aby startupisti byli schopni svou vizi představit své matce. Samozřejmě je to obrazný příklad a jde vlastně o to, aby si svůj pitch vypilovali tak, že to, co jejich startup řeší, pochopí každý. V roli matek pak často bývají ruzní…
Jak je to s těma metrikama na Fejsbůku
Často dostávám otázku, které Facebook metriky bych doporučil pro zařazení mezi sledované KPIs a při té příležitosti si uvědomuji, jak se zbytečně upínáme k metrikám, které nám servíruje velký bratr, přitom je v našich možnostech se dobrat k ještě…
Proč automatická analýza sentimentu nefunguje
Dnes bych chtěl napsat pár řádků na téma automatické analýzi sentimentu zmínek na sociálních sítích. Je dobře, že v našich kruzích už se obecně ví, že strojové přiřazení sentimentu ve smyslu pozitivní, neutrální a negativní je velice chybové. Ta…
Chcete vyhlásit válku své konkurenci?
Můžete milovat svou konkurenci proto, že vám nedovoluje usnout na vavřínech a nutí vás se neustále zlepšovat. Někdy může být i zdrojem dílčí ínspirace. Nebo ji můžete také brutálně vyhladit. Pokud se rozhodnete vejít do války se svou konkurencí, patrně…
Jaký obsah by měly firmy dodávat svým fanouškům na Facebooku?
Dnes vám přinesu pár podnětů k zamyšlení na téma obsahové strategie B2C značek na Facebooku. Pokud vás toto téma zaujme, mohu to příště rozvést do praktických příkladů. A teď už pojďme na věc! Vaši fanoušci lajkují vaší stránku na Facebooku proto, že…
Zamyšlení na téma sentimentu zmínek
Stalo se tak obvyklou praxí, že v rámci monitoringu zmínek jsme se začali zajímat o nálady. Prostě nás zajímá, zda naší firmu, její produkt nebo službu lidé zmiňují v pozitivním kontextu nebo negativním. Nástroje pro správu sociálních profilů, které se…
Město Česká Lípa vyhazuje 150.000 Kč za tato "krásná" loga
Minulý týden se ke mě dostal článek o chytaném záměru města Česká Lípa získat nové logo, viz. http://www.i-noviny.cz/ceska-lipa/nove-logo-mesta-ceska-lipa Velice mě to překvapilo, protože náš erb nevnímám jako něco překonaného a hlavně si myslím, že u…
Chcete více subscriberů pro váš firemní profil na Youtube?
Pokud to vaše firma umí s videem, tak velice pravděpodobně, že máte také svůj firemní profil na Youtube a pak vám docela přirozeně záleží i na tom, aby váš video kanál měl co nejvíce odběratelů. Jsou cesty známé, jak váš video kanál “tlačit” do povědomí…
Co přesně skrývá Facebook Insights metrika Fans By Like Source
V našem nástroji pro správu firemních stránek a profilů na sociálních sítích, viz. ZoomSphere.com, používáme celou paletu zajímavých metrik, které do značné míry vychází s Facebook Insights. U některých metrik může být dobré se pozastavit, vysvětlit si…
Nejlepší fotky z českého Facebooku za minulý týden
Dnes jsem si vzal k ruce žebříček českých stránek na Facebooku podle ZoomSphere.com, zpracoval informace o počtu sdílení, komentování a lajkování fotek a zde máte jednoduchý přehled těch, které se za minulý týden nejvíce líbily: 1. EVROPA 2 (Total:…
Jaké vánoční posty na českých Facebook stránkách u vás nejvíce zabodovaly?
Vánoční svátky jsou velkou událostí logicky i pro marketingové profesionály. Proto není od věci si nyní udělat jednoduchou bilanci toho, jak na toto téma reagovali spráci českých stránek na Facebooku. Zde přináším přehled nejlepších 50ti postů…
Nejoblíbenější cover fotky českých a slovenských stránek na Facebooku
Má vaše stránka na Facebooku vymazlenou cover fotku? Měníte ji čas od času nebo používáte jednu jedinou dlouhodobě? Ona taková změna není od věci, když uvážíme, že generuje zápis do newsfeedů vašich fanoušků a vybízí ke sdílení. Proto se vám může hodit…
Jaký je doopravdy ideální čas pro publikování zpráv na vaší Facebook stránce?
Otázka z nadpisu mého dnešního blog postu je takovým blogařským evergreenem. Na toto téma bylo vyprodukováno mnoho článků a infografik, které se předhánějí v doporučení nějaké konkrétní hodiny, kdy byste měli ideálně publikovat nové příspěvky na vašich…
Co pro mě znamená štítek "Startup"
Pokusila se o to už celá řada chytrých lidí předemnou, definovat význam označení Startup. Někdo takovou nálepku dává každému internetovému projektu, někdo to dává do souvislosti s růstovým potenciálem nové firmy. Dnes se s vámi podělím o svou vlastní…
7.000 fanoušků za tři lístky na fotbalový Super Cup
Blíží se půlnoc a já se tak procházím po statistikách, které generuje naše ZoomSphere a našel jsem docela zajímavý příběh. Ze srovnání českých bank na Facebooku je totiž zřejmá zvýšená aktivita u UniCredit Bank. Kromě pozitivních zlomů ve vývoji počtu…
TOP bouřkových Postů z Facebooku
Několik dnů nás svlažují letní bouřky a tak se pojďme podívat jaké nejlepší bouřkové posty na Facebooku vyprodukovaly české stránky: 1. Miluju Prahu (Total: 1015, Shares: 117, Likes: 898) Chceme se s vámi bavit o tom nejzajímavějším, co se v Praze děje…
O2 velmi rychle dokázalo reagovat na problém s nabídkou neo-nacistického oblečení
Telekomunikační operátor O2 pro své klienty zajišťuje různé slevové nabídky, viz. www.o2extravyhody.cz, ale i zde se dá šlápnout vedle. O2 se tak dnes povedlo zařazením neo-nacistické značky oblečení Thor Steinar,…
Máte na sociálních sítích své XXL followery?
V pátek jsme na ZoomSphere přidali možnost filtrování zmínek podle Reache, rozuměj na zmínky od uživatelů spadajících do určité skupiny podle počtu followerů. Skupiny jsme definovali takto:XS < 100 S
Jsme officiálním partnerem Google pro rozvoj Google+
Včera večer se mi povedlo definitivně dotáznout do úspěšného konce snahu o získání přístupu ke Google Pages API. Na tom není na první pohled nic mimořádného dokud nevysvětlím, že toto API není veřejně dostupné. Má ho k dispozici pouze hrstka vývojářů,…
Kouzlíme s Graph Search od Facebooku
Pokud se chcete zorientovat v tom, kdo že jsou vaši fanoušci, tak většinou použijete analýzu Facebook Insights nebo komfortnější variantu analytického nástroje ZoomSphere.com. Nově do hry vstupuje zajímavý doplněk k těmto analytickým nástrojům a to…
Jak si vedou české herní weby na Facebooku
Dušan Šimonovič na svém blogu srovnal webovou návštěvnost největších českých herních webů, viz. http://blog.twistedfirestarter.cz/2013/06/01/ako-su-na-tom-herne-weby-v-cr-s-navstevnostou/No a mě zajímalo stejné srovnání, ale tentokrát z prostředí…
V jaký čas je nejlepší publikovat na Facebooku?
Vybral jsem si poměrně banální téma k napsání nového blog postu. Protože i zde je třeba určité osvěty. Stále velká část administrátorů Facebook stránek totiž publikuje neorganizovaně, impulsivně, kdykoliv mají nějaký námět k opublikování. No a pak se…
Podívejte se na schované příspěvky na Facebook stránkách
Na ZoomSphere jsme otevřeli novou sekci s názvem "Extras”, viz. link v záhlaví stránek. Zde budeme postupně linkovat drobné nástroje a udělátka, která čas od času pro vás chceme připravovat. První “udělátko" se jmenuje Hidden Posts Explorer. Funguje to…