
Do košíku
Základní informace o zdroji
Podtitulek | Přes 10 let pomáhám klientům s marketingem e-shopů. Teď jeden buduji pro sebe a píši o tom. |
---|---|
Domovská stránka | http://dokosiku.blogspot.com/ |
RSS export | http://dokosiku.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss |
Systémové informace o zdroji
ID | 448 |
---|---|
Jmenné ID | do-kosiku |
Články ručně přidává správce systému | NE |
Články jsou schvalovány správcem | NE |
Titulek zdroje stahován z RSS exportu | ANO |
Kontrola aktuálnosti proběhla | 7. března 2021 05:56 |
Návratový kód | HTTP 304 |
RSS export naposledy zpracován | 26. února 2021 23:40 |
Kontrola aktuálnosti naplánována na | 7. března 2021 06:56 |
Zákazníci chtějí vědět o přijetí platby a odeslání objednávky
Máme vůči našim zákazníkům jeden ostudný dluh: neposíláme jim informace, jak probíhá vyřizování jejich objednávek. Ihned po přijetí objednávky samozřejmě dostanou potvrzení, to ano, ale pak už nic.Spoléhal jsem na to, že na webu i v potvrzovacím e-mailu…
Každá objednávka je tak trochu kvalitativní výzkum
Webová nebo zákaznická analytika většinou využívá metod kvantitativního výzkumu. Máte hodně čísel a z nich spočítáte průměry, kvantily a jiné statistické veličiny. Markeťák ovšem potřebuje i kvalitativní výzkumy. To se bavíte s lidmi, abyste lépe…
Bilance po 2 letech: horší, než jsme doufali, lepší, než jsme se báli
Když někoho z vás potkám a ptáte se mě, jak se daří čaji, většinou říkám, že dobře. Jak je to ale doopravdy? Máme za sebou druhý celý rok provozu, a poprvé jde tedy meziročně srovnávat.Upřímně řečeno, když beru Čaj týdne jako experiment typu fail fast…
E-maily identifikují zákazníky dost nepřesně
Asi víte, že dělám zákaznickou analytiku nejen pro Čaj týdne, ale i pro klienty. Kvalita analýz závisí mj. na přesné identifikaci jednotlivých zákazníků, a proto jsme si s tím u Čaje dost vyhráli. Většina klientů ovšem zákazníky identifikuje jen…
Co nám přinesl den dopravy zdarma
V září slavil Čaj týdne druhé narozeniny a při té příležitosti jsme vyhlásili den dopravy zdarma. Zvýšilo nám to prodej? Byla akce zisková? Přivedla nám nové zákazníky? Na tyto a další otázky vám teď odpovím.Prodali jsme v den akce víc čaje?Ano,…
Jak najít nejúspěšnější zboží
Víte, které zboží je ve vašem e-shopu nejúspěšnější? Na první pohled snadná otázka. Přeci to, kterého se prodává nejvíc, resp. které nejvíc vydělává. Jenže objem prodeje ovlivňuje nejen zboží samo, ale i to, jak dobře ho umíme nabídnout, jak moc ho…
Jak kupují čaj muži a ženy a co z toho plyne
V nadsázce se říká, že pánové kupují jen auta a všechny ostatní nákupy galantně přenechávají dámám. Zdá se, že u čaje to neplatí – skoro tři čtvrtiny zákazníků Čaje týdne jsou muži.Pánové navíc nakupují víc a za víc peněz. Na jednoho mužského zákazníka…
Jak měříme Net Promoter Score
Mám rád Net Promoter Score, už dlouho jsem ho chtěl na zákazníky Čaje týdne použít, jenže jsem nevěděl jak. Mám rozeslat dotazník e-mailem? Zabudovat ho nějak do webu? Váhal jsem, váhal, až jsem náhodou narazil na FanExam.FanExam je jednoduchá a chytře…
Jak remarketingem (ne)otravovat zákazníky
To musí být velká firma, mají reklamu všude. Tak někteří vnímali remarketing v jeho začátcích. Pak se povědomí rozšířilo a obdiv vystřídala obava o soukromí. Nakonec si lidé zvykli a dobře nastavený remarketing už asi většině nevadí.Jednu věc vám ale…
Vícestupňová reklamní strategie pro Facebook
Asi znáte ty věčné spory, zda se Facebook hodí pro přímý prodej. Jeden tvrdí, že ne, druhý přísahá, že ano, a pravdu mají oba. Facebook funguje, ale někdy to není úplně triviální.Přiznávám, že zpočátku nám Facebook moc nefungoval. Sice se nám na něm…
Co všechno píše copywriter e-shopu
V listopadu jsem na Ovacopi přednášel o copywritingu pro Čaj týdne. Abyste z přednášky měli něco i vy, kdo jste ji neslyšeli, v několika následujících článcích z ní vyberu to nejzajímavější. Dnes začnu tím, co vlastně všechno píšeme.Příprava na uvedení…
O boji copywritera s hrůzostrašnými názvy produktů
Jaká část prodejního textu je nejdůležitější? Každý copywriter vám řekne že titulek. A co je nejčastějším titulkem produktových stránek e-shopu? Název zboží. Nad názvy čajů proto hodně přemýšlíme a postupně se je učíme psát co nejlépe.Jsou obchody, kde…
Testujeme e-mailing zákazníkům
Před pár týdny jsme se konečně rozhoupali a vyzkoušeli e-mailing zákazníkům. Přestože jsem se trochu bál, abychom příjemce nenaštvali, dopadlo to dobře. Popíšu vám postup i výsledky a posuďte sami.Od spuštění Čaje týdne posíláme opt-in newsletter,…
Lazy registration a další minimalistické návrhové vzory
Mám rád minimalismus, zejména pak takový, který klade co nejmenší nároky na uživatele. Nenuťte uživatele přemýšlet, říká pan Krug, a nenuťte ho dělat něco, co nechce a nezbytně nemusí. Typickým případem je návrhový vzor lazy registration.Proč by se měl…
Pustil bych se do vývoje e-shopu... kdybych věděl jak
Přes léto bych rád začal s vývojem kompletního e-shopu, který by nahradil současný experiment Čaj týdne. Na něm jsme se naučili většinu toho, co jsme chtěli, a myslím, že jsme na „velký“ e-shop připravení. Potíž je v tom, že stále váhám, jakou cestu…
Jak produkujeme fotky a jak bychom to rádi dělali lépe
Souběžně s vymýšlením nových věcí a procesů se snažím uvažovat i o tom, co už sice zdánlivě dobře funguje, ale mohlo by fungovat ještě lépe. Sem patří například práce s fotkami.Ačkoli se to možná nezdá, čaj je docela vizuální, lidem se líbí, a proto si…
Jak dělám čajové SEO
Lidé se mě často ptají, zda a jak dělám pro Čaj týdne SEO. Někteří při tom předpokládají, že SEO určitě dělám, protože já přeci musím optimalizovat pro vyhledavače vždy, jiní si myslí, že pro Čaj týdne vyhledavače moc význam nemají a jiné zdroje…
Poradíte mi s věrnostním programem, prosím?
Za necelých sedm měsíců od spuštění Čaje týdne na něm 37 % zákazníků nakoupilo víc než jednou, 18 % víc než dvakrát. Průměrný počet objednávek na zákazníka je 1,92. Zdá se tedy, že umíme zákazníky přesvědčit, aby se vraceli.Mezi vracejícími se zákazníky…
Jak dlouho nám co trvá
„Ty už teď děláš jenom čaj, nebo stíháš i něco jiného?“ ptají se mě poslední dobou čtenáři Do košíku, když se někde potkáme. Abych nemusel pořád odpovídat, že ne, nedělám jenom čaj, a ano, stíhám i jiné věci, sepsal jsem tento článek.Letos mi čaj zabere…
Jak používáme Trello na plánování obsahu pro Facebook
Ačkoli mi bylo od začátku jasné, že Facebook bude důležitý pro akvizici a hlavně retenci zákazníků Čaje týdne, nejdřív jsme ho dost flákali. Hned na startu jsem vymyslel jednoduché publikační schéma a to jsme pak otrocky opakovali pořád dokola:V pondělí…
Proč jsme o prodeji z archivu neinformovali zákazníky e-mailem
K předešlému článku o prodeji z archivu jsem dostal e-mailem otázku od Petra Kahouna:Ignorujete možnost stávajícím zákazníkům pos(í)lat e-mail s aktuální (nově mnohem pestřejší) nabídkou. Soudím z toho, že jsem v lednu udělal (první a zatím poslední)…
Další malý krok k většímu obchodu
Zpočátku jsme důsledně dodržovali koncept Čaje týdne a nabízeli v jednom okamžiku vždy jen jeden čaj. Koncem října jsme ale přidali možnost přiobjednat k čaji i sadu na přípravu metodou Gong-fu Cha a v únoru jsme podnikli další malý krůček k většímu…
Jak řešíme administraci objednávek
Už několikrát jste se ptali, jak řešíme zpracování objednávek Čaje týdne, a když jsem odpovídal, že v Gmailu, docela vás to překvapilo. Teď už to ovšem není pravda a myslím, že bude zajímavé vysvětlit, proč nám Gmail zpočátku vyhovoval a později…
Asfaltujeme vyšlapané cestičky
Stránku Čaje týdne jsme spustili v jednoduchém designu a s ještě jednodušší funkčností. Šlo objednat vždy jen jeden čaj, s jedním způsobem dopravy a jedním způsobem platby. Byla jako park, kterým vede jedna jediná cesta.A jako v parku, přes který vede…
Co mne zajímá o návštěvnosti Čaje týdne
Čaj týdne je z hlediska webové analytiky docela zajímavý projekt. Hezky ukazuje, jak je ke každému webu potřeba přistupovat individuálně. Vůbec mě u něj nezajímají takové ty klasické ukazatele jako bounce rate nebo počet stránek na návštěvu. Ani celkový…
Otázky a odpovědi k byznysplánu
Poslední článek o byznysplánu vyvolal zde i na Facebooku hodně reakcí, a byť jsem se na ně snažil průběžně odpovídat, raději teď ještě ty nejdůležitější otázky a odpovědi shrnu.Obrat 36 milionů ročně v kvalitním čaji je nesmyslAno, nejspíš je. Podle…
Jak přemýšlím nad byznysplánem
Tento článek berte hodně s rezervou. Bude o tom, jak přemýšlím nad byznysplánem já, nikoli o tom, jak se má byznysplán správně dělat, protože to jsem nikdy nestudoval a nevím to. Na druhou stranu jsem už musel byznysplánů připravit desítky a většinou mi…
Jaké používáme nástroje
Občas se ptáte, jaké nástroje používáme při práci na e-shopu a Čaji týdne. Tak tedy ve stručnosti:Veškerá komunikace týmu probíhá v Bascampu (20 USD/měsíc). Máme ho rozdělený na tři projekty: 1) k celkové strategii a přípravě e-shopu, 2) pro kódování…
Co a komu chceme prodávat
Minule jsem se obecněji zamyslel nad filosofií sortimentu, dnes myšlenku dokončím.Co a komu prodávat jsou asi první dvě otázky, které si položí každý obchodník. Často svádějí k příliš obecné odpovědi a obchodu pak chybí jasně čitelná pozice. Proto…
Začínáme prodávat
Máme za sebou několik hektických týdnů a začínáme prodávat. Tedy aspoň trochu.Před pár minutami jsme spustili experimentální koncept Čaj týdne. Každý týden nabídneme jeden čaj. Jen jeden, jen ve dvou gramážích, jen po jednom kuse, jen poštou na…