ILINČEV

Základní informace o zdroji

Podtitulek Maximalizujeme vám konverze, obrat a zisk online
Domovská stránka http://www.ilincev.com/
RSS export http://www.ilincev.com/feed

Systémové informace o zdroji

ID 464
Jmenné ID cro-a-ux-blog
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 15. prosince 2017 13:05
Návratový kód HTTP 304
RSS export naposledy zpracován 15. prosince 2017 12:45
Kontrola aktuálnosti naplánována na 15. prosince 2017 13:20

Na co se ptát klientů, abyste jim (i sobě) zlepšili byznys

Dělal jsem nedávno klientovi CRO & UX analýzu. Tu jsem odevzdal a odprezentoval. Probrali jsme navrhované změny a klientův externí programátor slíbil poslat nabídku s tím, co kolik bude stát a kdy to bude hotové. Odcházel jsem s dobrým pocitem, že…

ILINČEV | 13. 12. 2017 14:25 | # Nové 

Detail produktu z pohledu behaviorální psychologie

Výhody nebo vlastnosti produktu. To je oč tu běží. A byť to nesnáším, tak musím říct: „To záleží.“ Prodáváte produkt. Jaké informace máte a nemáte k produktu dát? Nejdůležitější je zjistit, co potřebují, chtějí a čím je motivovaní vaši potenciální…

ILINČEV | 1. 12. 2017 9:45 | #

Přístupnost na webu

Všechno to začalo jedním tweetem Safie Abdally. i'm curious to know: if you have a disability, what's the hardest thing about browsing the web? rt for visibility, please and thanks! — Safia Abdalla (@captainsafia) June 3, 2017 Vrtá mi hlavou: Pokud máte…

ILINČEV | 22. 11. 2017 9:05 | #

Filtrování produktů na e-shopu

Filtry produktů jsou věc, které jsou často pod rozlišovací schopnost designérů a přitom hodně e-shopům lámou vaz. Podle Baymard Institutu jen 16 % velkých e-shopů má rozumně navržené filtrování produktů. A produkt, který nenajdete, si nekoupíte. Správně…

ILINČEV | 8. 11. 2017 16:00 | #

Psací stroje a uživatelská přívětivost

Učil jsem se psát na klasickém psacím stroji po dědečkovi. Oproti klávesnici byl: asi stokrát těžší, měl vlastní kufřík, nebylo tam tlačítko vymazat, vydával daleko hezčí zvuk – měl jsem pocit, že opravdu pracuju. Trocha historie První funkční psací…

ILINČEV | 26. 10. 2017 17:30 | #

Jak analyzovat konkurenci

Bez pořádné analýzy konkurence nevíte: v čem jste odlišní / lepší, kdo je vaše reálná konkurence, jak si vůči ní stojíte. Konkrétně nebudete vědět, jak nastavit správně ceny, jaký vymyslet slogan a výhody nebo jak využít slabin vašich konkurentů. 74 %…

ILINČEV | 12. 10. 2017 0:20 | #

Seznam změn, které vám vždy zvýší konverze

  No a to je celý seznam. Už to tu bylo, ale rád bych to zopakoval. Bez pořádného UX/CRO výzkumu nevíte nic. Takže zapomeňte na best practices, články o 25 změnách, které vám přinesou modré z nebe nebo šéfa/konzultanta, který ví všechno nejlíp…

ILINČEV | 4. 10. 2017 14:15 | #

Jak si mrvíte data v Google Analytics

Před časem jsem psal o tom, na co se (ne)dívat v Google Analytics. Jen letmo jsem ale zmínil, že je důležité mít Google Analytics správně nastavené a propojené. Většina účtů Google Analytics, ke kterým se dostanu, je nastavená špatně (kromě těch od…

ILINČEV | 26. 9. 2017 12:10 | #

Písmo na webu

Jsem trochu pedant, co se týče písma. Když mi bylo asi pět, tak jsme jeli s maminkou a bráchou tramvají v ulici Táborská. A jeli jsme kolem kina TATRA, které mělo velkými písmeny na fasádě napsaný název. A mě v tu chvíli došlo, že se dají jednotlivá…

ILINČEV | 14. 9. 2017 17:20 | #

Vícekrokový vs. jednokrokový košík

Košík – Doprava a Platba – Dodací údaje – Souhrn (plus Děkovačka). Tohle je sice nejčastější varianta objednávkového procesu na e-shopu, ale rozhodně není jediná. Rád bych vám nasadil trochu brouka do hlavy. Nicméně musím před tím přiznat dvě věci: Na…

ILINČEV | 7. 9. 2017 13:20 | #

Důležitost prázdného prostoru pro design

Jsem profesí architekt. A architektura by bez prázdného prostoru nemohla existovat. Prázdný prostor a nakonec i prázdnotu potřebujeme. K dokonalosti pocit z prázdného prostoru dovedl umělec James Turrell, který si šikovně hraje s pocitem nekonečna…

ILINČEV | 30. 8. 2017 10:05 | #

21 způsobů, jak využít kognitivní zkreslení ke zvýšení konverzí

69 % lidí si myslí, že jsou nadprůměrní řidiči. A předpokládám, že u chlapů je to přes 90 %. Já taky řídím skvěle :/. A je mi líto těch 0,8 % chudáků, kteří si myslí, že řídí špatně. Co je kognitivní zkreslení? Kognitivní zkreslení (cognitive bias) jsou…

ILINČEV | 24. 8. 2017 12:25 | #

Uživatelská přívětivost veřejných záchodků

Moje maminka má hrůzu z veřejných záchodů. Ale ne z důvodů, které si myslíte. Letěli jsme takhle do Sofie na svatbu mého bratrance. A po příletu na letiště bylo potřeba použít záchod. Viděl jsem vzrůstající nervozitu maminky, tak ji uklidňuji, že vše…

ILINČEV | 3. 8. 2017 11:15 | #

Best of 100 článků

Nedávno mi psal kamarád Dan D., zda bych nechtěl napsat o webu Dopravního podniku. Ahoj, už dlouho mě točí stránky DPP a myslím, že by se ti to hodilo do nějakého dalšího newsletteru, jak se to opravdu dělat nemá. Jako jsi sjel Student Agency…

ILINČEV | 12. 7. 2017 13:40 | #

Nákupní persony – kdo je váš typický zákazník?

Nemám tenhle nástroj příliš rád. Ale když už je dělám, tak pořádně. Hlavní důvod, proč tento ux nástroj použít je to, že vy i vaši designéři jste nepodobní cílovým uživatelům. Žijeme v sociální bublině, trpíme předsudky a kognitivním zkreslením. Vědomě…

ILINČEV | 21. 6. 2017 10:15 | #

11 nejznámějších psychologických experimentů

Jak asi tušíte, mám rád psychologii. No rád, fascinuje mě. Negativum je to, že to zkouším na manželce a dětech. Ne že bych jim dával elektrošoky, ale spíš se je snažím přesvědčit a utvářet vzorce chování. A ne, manželka neslintá, když zazvoním na…

ILINČEV | 7. 6. 2017 11:10 | #

6 druhů social proof

Přirozený instinkt nám velí dělat to, co dělají ostatní. Naučili jsme se to, abychom přežili, lidi nás měli rádi nebo abychom se vyvarovali nebezpečí. Na webu to sice nefunguje takhle okatě, ale funguje to. Díky social proof vycházíme vstříc…

ILINČEV | 24. 5. 2017 10:10 | #

11 technik přesvědčivosti

Moje dcera bude FBI vyjednavač. Než ji byly 3 roky, tak jsem zjistil, že nerozliším, kdy mi lže. Což, jak jsem zjistil, není až tak neobvyklé – viz přednáška Kanga Leeho na TEDu. Po dvou letech to nabývá na obrátkách, posuďte sami: „Tatínku, mohl bys mi…

ILINČEV | 18. 5. 2017 13:10 | #

Co jsem se naučil po 100 A/B testech

Můj vůbec první článek byl o A/B testování (a 42stupňových horečkách). Tak jsem si říkal, že po dvou letech – a 100 A/B testech – bych se mohl ohlédnout zpátky. Testuji rád. A neomezuji to na weby. Nedávno jsem byl na fajn UX/CRO konferenci pořádané…

ILINČEV | 11. 5. 2017 10:10 | #

Text, který vydělal 2 miliardy dolarů a jak psát, aby to prodávalo

Správný text je jako odstřelovací puška, a ne brokovnice. Správným textem musíte dosáhnout co největší návratnosti investice (času, peněz). Správný text musí cílit na konkrétní lidi s konkrétními problémy. To ale neznamená, že všem budete mlátit o…

ILINČEV | 4. 5. 2017 9:55 | #

Proč lidi neotevírají váš newsletter (9 důvodů)

Minulý newsletter byl z pohledu otevíranosti jeden z nejhorších (37 %). A ten předchozí jeden z nejlepších (55 %). Tak mi začalo vrtat hlavou, čím to bylo a jak to zase nezvorat. Průměrná míra otevření newsletteru je cca 22 %, u B2B segmentu kolem 30 %…

ILINČEV | 26. 4. 2017 10:55 | #

Záchrana opuštěného košíku – jak přemluvit 8 % lidí k nákupu

Dvě třetiny lidí si něco dá do košíku a nedokončí objednávku. 8 % z nakupujících, co si nechají něco v košíku, lze přemluvit k dokončení nákupu. Posláním vhodného e-mailu. Podle SeeWhy 3 ze 4 lidí mají úmysl se k opuštěnému košíku vrátit. Pár faktů…

ILINČEV | 13. 4. 2017 10:00 | #

V čem (ne)kopírovat Alzu

„A co to udělat jako Alza.“ „Ehm. Spíš ne.“ „Vždyť jsou nejlepší/největší, tak to musí mít dobře.“ „No právě.“ Mám Alzu docela rád, a fůru věcí dělá dobře. Vždyť nakonec jsem Alze i s pár drobnostmi pomáhal. Ale tady je… 8 důvodů, proč nekopírovat slepě…

ILINČEV | 5. 4. 2017 10:05 | #

Jak vymyslet konkurenční výhodu vašeho webu

Většina optimalizátorů konverzí (např. Peep Laya, Brian Masey nebo Flint McGloughlin) se shodne, že výhoda oproti konkurenci je to první, co byste měli otestovat. Já na to narážím téměr u každého klienta. Z pětisekundového testu v polovině případů…

ILINČEV | 22. 3. 2017 14:00 | #

Jak napsat případovou studii (včetně příkladů)

Případová studie (case study, někdy taky případovka) je jeden z nejlepších způsobů, jak zvýšit důvěryhodnost a přesvědčit potenciálního zákazníka. Podle studie Content marketing institutu z roku 2016 jsou case studies třetí nejefektivnější marketingový…

ILINČEV | 15. 3. 2017 11:51 | #

10 knih, které mě nejvíc ovlivnily

Hodně čtu. Za posledních 20 let tak 2-3 knihy měsíčně. Předevčírem jsem byl na obědě s Honzou Kvasničkou a ptal se mě, jak to zvládám při dětech, náročné práci atd. Tak jsem mu odpověděl, že čtu za chůze. A první hodinu v práci, pokud zrovna něco…

ILINČEV | 9. 3. 2017 11:15 | #

Jak prodávat lakomcům a jak marnotratníkům

Dáte si hranolky nebo salát? Budete se dívat na televizi nebo vyluxujete? V každém z nás jsou podle výzkumníků z Harvardu Rogerse a Milkmanové dvě osoby. chci, měl bych, a ty mezi sebou zápasí při rozhodování. Kritickou roli v tomto zápase je čas. Pokud…

ILINČEV | 1. 3. 2017 11:25 | #

Mobilní UX checklist pro e-shopy

V září jsem psal o UX checklistu pro e-shopy, teď přidávám verzi čistě pro mobil. Je to hlavně ze dvou důvodů: návštěvnost z mobilů a je v současnosti na 30-40 % všech návštěv, uživatelé se na mobilu chovají jinak než na desktopu. A jelikož jsem ze…

ILINČEV | 22. 2. 2017 9:55 | #

UX průzkum bojem a vybuchující netopýři

Asi dost lidí naštvu, ale… někdy je lepší něco navrhnout, aniž tomu předchází analýza, dotazníky, uživatelské testování, wireframy atd. Ukážu na pár příkladech: děláte na super úžasné věci, a až následně zjistíte, že o to nikdo nemá zájem, jste v…

ILINČEV | 15. 2. 2017 11:36 | #

Překvapivé výsledky A/B testů a nefungující „best practices“

„Best practices“ neboli osvědčené postupy fungují. Většinou. Jinak by nebyly osvědčené. Ale funguje tu Paretovo pravidlo (80/20). Ale nemusí fungovat zrovna na vašem webu. Pokud ještě jednou uslyším: uděláme to jako Alza/Amazon, dělá to tak konkurence,…

ILINČEV | 8. 2. 2017 13:50 | #

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.