ILINČEV

Základní informace o zdroji

Podtitulek Maximalizujeme vám konverze, obrat a zisk online
Domovská stránka https://www.ilincev.com/
RSS export http://www.ilincev.com/feed

Systémové informace o zdroji

ID 464
Jmenné ID cro-a-ux-blog
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 17. listopadu 2018 13:35
Návratový kód PARSER ERROR
RSS export naposledy zpracován 6. srpna 2018 16:35
Kontrola aktuálnosti naplánována na 17. listopadu 2018 14:35

UX sviňárny na webu (neboli dark patterns)

Na jaře 2018 vyjela Alza se „zlepšovákem“. Když jste si vybraný produkt přidali do košíku, tak vám tam Alza sama od sebe přihodila i něco dalšího. K notebooku Office a USB hub, k vysílačkám náhradní baterky, k tiskárnám náplně atp. A strhl se poměrně…

ILINČEV | 26. 7. 2018 10:15 | #

Jak udělat dobrý první dojem

Je až děsivé, jak důležitý je první dojem. Udělat si ho vám trvá 0,1 sekundy. V první 0,1 sekundy určujeme důvěryhodnost a krásu. A v prvních 3 sekundách si uděláme názor na: bohatství a sociální status (podle oblečení), sexuální preference (úspěšnost 7…

ILINČEV | 11. 7. 2018 10:10 | #

Můj hrdina: James Dyson

5127 prototypů. A 5 let v boudě na zahradě. Ale nepředbíhejme. Kdo vynalezl žárovku? Edison, že ano. Ne. On ji jen vylepšil. A podobné udělal James Dyson s vysavači. Nebo chcete-li luxy. Zvláštní, jak zrovna pro vysavače se vžil název jednoho výrobce…

ILINČEV | 25. 6. 2018 11:40 | #

S čím vám pomůže expert na konverze (CRO)

Expert na zvyšování konverzí je takový UX přítel s benefity. Akorát místo sexu umí textařinu, přesvědčivost, tvorbu a vyhodnocování A/B testů. A taky je kvůli tomu, kolik testů dopadlo jinak než předpokládal, skromnější. Mezi UX designérem a CRO…

ILINČEV | 11. 5. 2018 9:15 | #

Případovka: 680% zvýšení obratu úpravou jedné stránky

Kývl jsem na jednorázovou konzultaci. Standardně to nedělám, protože jsou to takové štěky do tmy. Ale tenhle štěk měl docela ozvěnu. Začátek byl ale jako z filmu. Konkrétně filmu Twins. Přišli dva kluci. Jeden běžných proporcí – Petr a druhý nařachaných…

ILINČEV | 25. 4. 2018 12:10 | #

Transakční e-maily (včetně 19 šablon)

Transakční e-mail je jako polibek. Předchází mu dlouhé námluvy, a když jej pokazíte, tak nic jiného nebude. Obojímu předchází získání důvěry, sympatie a fáze poznávání se. Co je (a není) transakční e-mail Na transakční e-mail se většinou docela těšíte…

ILINČEV | 6. 4. 2018 9:30 | #

Nesnáším hesla (a jak to udělat méně bolestivě)

Mám trochu divnou paměť. Pamatuji si všechny piny ke kartám, i těm, co už neplatí (pin k mé první platební kartě byl 1363). Pamatuji si číslo platební karty, exspiraci i cvv kód. Pamatuji si přihlášení ke 3 bankám, 2 datovým schránkám a odhadem kolem 30…

ILINČEV | 23. 3. 2018 10:55 | #

Princip nedostatku a jak jej použít na webu

V jedné studii ukazovali ženám atraktivní fotku muže. A ptali se, zda by si s ním chtěli začít. Pokud ženám řekli, že je muž na fotce svobodný, tak s ním chtělo chodit 59 % žen. Když ale ženám řekli, že je muž zadaný, tak s ním chtělo chodit 90 % žen. A…

ILINČEV | 1. 3. 2018 12:45 | #

Přesvědčivost a manipulace

Představte si, že pracujete pro neziskovku a vybíráte peníze od dárců. Existuje jedna věta, která vám zečtyřnásobí objem vybraných peněz. A tu větu… vám řeknu na konci článku. Prodej je přenos nadšení. A ať chcete nebo ne, tak ve svém životě prodáváte…

ILINČEV | 14. 2. 2018 11:00 | #

Jak poznat dobrý design

Špatný design jde poznat na první pohled – viz můj článek o Uživatelské přívětivosti veřejných záchodků. Ale žerty stranou. Nedávno jsem se bavil se svým kamarádem Lukášem P. o tom, že mu renomovaná agentura dělala redesign webu. A že výsledek šel do…

ILINČEV | 1. 2. 2018 9:30 | #

Potvrzení přidání do košíku

13. ledna přistála všem lidem na Havaji v telefonu následující smska: NA HAWAI LETÍ BALISTICKÉ RAKETY. OKAMŽITĚ VYHLEDEJTE ÚKRYT. TOTO NENÍ CVIČENÍ. Trvalo dlouhých 38 minut, než přišla zpráva, že jde o planý poplach. Problém byl ve dvou věcech:…

ILINČEV | 25. 1. 2018 15:45 | #

Nejznámější konkurenční bitvy

Psal se rok 1962 a firma Avis (pronájem aut) přišla s novou reklamní kampaní. Od svého vzniku se snažila dohnat jedničku na trhu – firmu Hertz. Tohle byla doba jako ze seriálu Mad Men. Najatá firma – Doyle Dane Bernbach (DDB) – si řekla, že využije…

ILINČEV | 11. 1. 2018 12:25 | #

Jak přinutit lidi skrolovat (a číst)

Průměrný návštěvník vašeho webu vám dá 8 sekund na to, abyste ho zaujali. Lidi prý na webu nečtou. Podle Steva Kruga skenují. Podle Jakoba Normana si přečtou 20-28 % textu na stránce. Podle Gerryho McGoverna jen 1 z 15 uživatelů je schopen lokalizovat…

ILINČEV | 4. 1. 2018 12:10 | #

Na co se ptát klientů, abyste jim (i sobě) zlepšili byznys

Dělal jsem nedávno klientovi CRO & UX analýzu. Tu jsem odevzdal a odprezentoval. Probrali jsme navrhované změny a klientův externí programátor slíbil poslat nabídku s tím, co kolik bude stát a kdy to bude hotové. Odcházel jsem s dobrým pocitem, že…

ILINČEV | 13. 12. 2017 14:25 | #

Detail produktu z pohledu behaviorální psychologie

Výhody nebo vlastnosti produktu. To je oč tu běží. A byť to nesnáším, tak musím říct: „To záleží.“ Prodáváte produkt. Jaké informace máte a nemáte k produktu dát? Nejdůležitější je zjistit, co potřebují, chtějí a čím je motivovaní vaši potenciální…

ILINČEV | 1. 12. 2017 9:45 | #

Přístupnost na webu

Všechno to začalo jedním tweetem Safie Abdally. i'm curious to know: if you have a disability, what's the hardest thing about browsing the web? rt for visibility, please and thanks! — Safia Abdalla (@captainsafia) June 3, 2017 Vrtá mi hlavou: Pokud máte…

ILINČEV | 22. 11. 2017 9:05 | #

Filtrování produktů na e-shopu

Filtry produktů jsou věc, které jsou často pod rozlišovací schopnost designérů a přitom hodně e-shopům lámou vaz. Podle Baymard Institutu jen 16 % velkých e-shopů má rozumně navržené filtrování produktů. A produkt, který nenajdete, si nekoupíte. Správně…

ILINČEV | 8. 11. 2017 16:00 | #

Psací stroje a uživatelská přívětivost

Učil jsem se psát na klasickém psacím stroji po dědečkovi. Oproti klávesnici byl: asi stokrát těžší, měl vlastní kufřík, nebylo tam tlačítko vymazat, vydával daleko hezčí zvuk – měl jsem pocit, že opravdu pracuju. Trocha historie První funkční psací…

ILINČEV | 26. 10. 2017 17:30 | #

Jak analyzovat konkurenci

Bez pořádné analýzy konkurence nevíte: v čem jste odlišní / lepší, kdo je vaše reálná konkurence, jak si vůči ní stojíte. Konkrétně nebudete vědět, jak nastavit správně ceny, jaký vymyslet slogan a výhody nebo jak využít slabin vašich konkurentů. 74 %…

ILINČEV | 12. 10. 2017 0:20 | #

Seznam změn, které vám vždy zvýší konverze

  No a to je celý seznam. Už to tu bylo, ale rád bych to zopakoval. Bez pořádného UX/CRO výzkumu nevíte nic. Takže zapomeňte na best practices, články o 25 změnách, které vám přinesou modré z nebe nebo šéfa/konzultanta, který ví všechno nejlíp…

ILINČEV | 4. 10. 2017 14:15 | #

Jak si mrvíte data v Google Analytics

Před časem jsem psal o tom, na co se (ne)dívat v Google Analytics. Jen letmo jsem ale zmínil, že je důležité mít Google Analytics správně nastavené a propojené. Většina účtů Google Analytics, ke kterým se dostanu, je nastavená špatně (kromě těch od…

ILINČEV | 26. 9. 2017 12:10 | #

Písmo na webu

Jsem trochu pedant, co se týče písma. Když mi bylo asi pět, tak jsme jeli s maminkou a bráchou tramvají v ulici Táborská. A jeli jsme kolem kina TATRA, které mělo velkými písmeny na fasádě napsaný název. A mě v tu chvíli došlo, že se dají jednotlivá…

ILINČEV | 14. 9. 2017 17:20 | #

Vícekrokový vs. jednokrokový košík

Košík – Doprava a Platba – Dodací údaje – Souhrn (plus Děkovačka). Tohle je sice nejčastější varianta objednávkového procesu na e-shopu, ale rozhodně není jediná. Rád bych vám nasadil trochu brouka do hlavy. Nicméně musím před tím přiznat dvě věci: Na…

ILINČEV | 7. 9. 2017 13:20 | #

Důležitost prázdného prostoru pro design

Jsem profesí architekt. A architektura by bez prázdného prostoru nemohla existovat. Prázdný prostor a nakonec i prázdnotu potřebujeme. K dokonalosti pocit z prázdného prostoru dovedl umělec James Turrell, který si šikovně hraje s pocitem nekonečna…

ILINČEV | 30. 8. 2017 10:05 | #

21 způsobů, jak využít kognitivní zkreslení ke zvýšení konverzí

69 % lidí si myslí, že jsou nadprůměrní řidiči. A předpokládám, že u chlapů je to přes 90 %. Já taky řídím skvěle :/. A je mi líto těch 0,8 % chudáků, kteří si myslí, že řídí špatně. Co je kognitivní zkreslení? Kognitivní zkreslení (cognitive bias) jsou…

ILINČEV | 24. 8. 2017 12:25 | #

Uživatelská přívětivost veřejných záchodků

Moje maminka má hrůzu z veřejných záchodů. Ale ne z důvodů, které si myslíte. Letěli jsme takhle do Sofie na svatbu mého bratrance. A po příletu na letiště bylo potřeba použít záchod. Viděl jsem vzrůstající nervozitu maminky, tak ji uklidňuji, že vše…

ILINČEV | 3. 8. 2017 11:15 | #

Best of 100 článků

Nedávno mi psal kamarád Dan D., zda bych nechtěl napsat o webu Dopravního podniku. Ahoj, už dlouho mě točí stránky DPP a myslím, že by se ti to hodilo do nějakého dalšího newsletteru, jak se to opravdu dělat nemá. Jako jsi sjel Student Agency…

ILINČEV | 12. 7. 2017 13:40 | #

Nákupní persony – kdo je váš typický zákazník?

Nemám tenhle nástroj příliš rád. Ale když už je dělám, tak pořádně. Hlavní důvod, proč tento ux nástroj použít je to, že vy i vaši designéři jste nepodobní cílovým uživatelům. Žijeme v sociální bublině, trpíme předsudky a kognitivním zkreslením. Vědomě…

ILINČEV | 21. 6. 2017 10:15 | #

11 nejznámějších psychologických experimentů

Jak asi tušíte, mám rád psychologii. No rád, fascinuje mě. Negativum je to, že to zkouším na manželce a dětech. Ne že bych jim dával elektrošoky, ale spíš se je snažím přesvědčit a utvářet vzorce chování. A ne, manželka neslintá, když zazvoním na…

ILINČEV | 7. 6. 2017 11:10 | #

6 druhů social proof

Přirozený instinkt nám velí dělat to, co dělají ostatní. Naučili jsme se to, abychom přežili, lidi nás měli rádi nebo abychom se vyvarovali nebezpečí. Na webu to sice nefunguje takhle okatě, ale funguje to. Díky social proof vycházíme vstříc…

ILINČEV | 24. 5. 2017 10:10 | #