Do košíku

Základní informace o zdroji

Podtitulek Přes 10 let pomáhám klientům s marketingem e-shopů. Teď jeden buduji pro sebe a píši o tom.
Domovská stránka http://dokosiku.blogspot.com/
RSS export http://dokosiku.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss

Systémové informace o zdroji

ID 448
Jmenné ID do-kosiku
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 25. listopadu 2017 08:06
Návratový kód HTTP 304
RSS export naposledy zpracován 31. května 2017 04:50
Kontrola aktuálnosti naplánována na 25. listopadu 2017 09:06

Zákazníci chtějí vědět o přijetí platby a odeslání objednávky

Máme vůči našim zákazníkům jeden ostudný dluh: neposíláme jim informace, jak probíhá vyřizování jejich objednávek. Ihned po přijetí objednávky samozřejmě dostanou potvrzení, to ano, ale pak už nic.Spoléhal jsem na to, že na webu i v potvrzovacím e-mailu…

Do košíku | 28. 1. 2016 17:41 | #

Každá objednávka je tak trochu kvalitativní výzkum

Webová nebo zákaznická analytika většinou využívá metod kvantitativního výzkumu. Máte hodně čísel a z nich spočítáte průměry, kvantily a jiné statistické veličiny. Markeťák ovšem potřebuje i kvalitativní výzkumy. To se bavíte s lidmi, abyste lépe…

Do košíku | 5. 1. 2016 14:40 | #

Bilance po 2 letech: horší, než jsme doufali, lepší, než jsme se báli

Když někoho z vás potkám a ptáte se mě, jak se daří čaji, většinou říkám, že dobře. Jak je to ale doopravdy? Máme za sebou druhý celý rok provozu, a poprvé jde tedy meziročně srovnávat.Upřímně řečeno, když beru Čaj týdne jako experiment typu fail fast…

Do košíku | 3. 1. 2016 18:55 | #

E-maily identifikují zákazníky dost nepřesně

Asi víte, že dělám zákaznickou analytiku nejen pro Čaj týdne, ale i pro klienty. Kvalita analýz závisí mj. na přesné identifikaci jednotlivých zákazníků, a proto jsme si s tím u Čaje dost vyhráli. Většina klientů ovšem zákazníky identifikuje jen…

Do košíku | 2. 1. 2016 14:20 | #

Co nám přinesl den dopravy zdarma

V září slavil Čaj týdne druhé narozeniny a při té příležitosti jsme vyhlásili den dopravy zdarma. Zvýšilo nám to prodej? Byla akce zisková? Přivedla nám nové zákazníky? Na tyto a další otázky vám teď odpovím.Prodali jsme v den akce víc čaje?Ano,…

Do košíku | 12. 11. 2015 16:15 | #

Jak najít nejúspěšnější zboží

Víte, které zboží je ve vašem e-shopu nejúspěšnější? Na první pohled snadná otázka. Přeci to, kterého se prodává nejvíc, resp. které nejvíc vydělává. Jenže objem prodeje ovlivňuje nejen zboží samo, ale i to, jak dobře ho umíme nabídnout, jak moc ho…

Do košíku | 18. 6. 2015 15:50 | #

Jak kupují čaj muži a ženy a co z toho plyne

V nadsázce se říká, že pánové kupují jen auta a všechny ostatní nákupy galantně přenechávají dámám. Zdá se, že u čaje to neplatí – skoro tři čtvrtiny zákazníků Čaje týdne jsou muži.Pánové navíc nakupují víc a za víc peněz. Na jednoho mužského zákazníka…

Do košíku | 1. 6. 2015 19:25 | #

Jak měříme Net Promoter Score

Mám rád Net Promoter Score, už dlouho jsem ho chtěl na zákazníky Čaje týdne použít, jenže jsem nevěděl jak. Mám rozeslat dotazník e-mailem? Zabudovat ho nějak do webu? Váhal jsem, váhal, až jsem náhodou narazil na FanExam.FanExam je jednoduchá a chytře…

Do košíku | 21. 4. 2015 20:10 | #

Jak remarketingem (ne)otravovat zákazníky

To musí být velká firma, mají reklamu všude. Tak někteří vnímali remarketing v jeho začátcích. Pak se povědomí rozšířilo a obdiv vystřídala obava o soukromí. Nakonec si lidé zvykli a dobře nastavený remarketing už asi většině nevadí.Jednu věc vám ale…

Do košíku | 20. 4. 2015 19:40 | #

Vícestupňová reklamní strategie pro Facebook

Asi znáte ty věčné spory, zda se Facebook hodí pro přímý prodej. Jeden tvrdí, že ne, druhý přísahá, že ano, a pravdu mají oba. Facebook funguje, ale někdy to není úplně triviální.Přiznávám, že zpočátku nám Facebook moc nefungoval. Sice se nám na něm…

Do košíku | 25. 2. 2015 22:45 | #

Co všechno píše copywriter e-shopu

V listopadu jsem na Ovacopi přednášel o copywritingu pro Čaj týdne. Abyste z přednášky měli něco i vy, kdo jste ji neslyšeli, v několika následujících článcích z ní vyberu to nejzajímavější. Dnes začnu tím, co vlastně všechno píšeme.Příprava na uvedení…

Do košíku | 27. 1. 2015 17:55 | #

O boji copywritera s hrůzostrašnými názvy produktů

Jaká část prodejního textu je nejdůležitější? Každý copywriter vám řekne že titulek. A co je nejčastějším titulkem produktových stránek e-shopu? Název zboží. Nad názvy čajů proto hodně přemýšlíme a postupně se je učíme psát co nejlépe.Jsou obchody, kde…

Do košíku | 30. 7. 2014 10:30 | #

Testujeme e-mailing zákazníkům

Před pár týdny jsme se konečně rozhoupali a vyzkoušeli e-mailing zákazníkům. Přestože jsem se trochu bál, abychom příjemce nenaštvali, dopadlo to dobře. Popíšu vám postup i výsledky a posuďte sami.Od spuštění Čaje týdne posíláme opt-in newsletter,…

Do košíku | 14. 7. 2014 12:10 | #

Lazy registration a další minimalistické návrhové vzory

Mám rád minimalismus, zejména pak takový, který klade co nejmenší nároky na uživatele. Nenuťte uživatele přemýšlet, říká pan Krug, a nenuťte ho dělat něco, co nechce a nezbytně nemusí. Typickým případem je návrhový vzor lazy registration.Proč by se měl…

Do košíku | 10. 7. 2014 14:50 | #

Pustil bych se do vývoje e-shopu... kdybych věděl jak

Přes léto bych rád začal s vývojem kompletního e-shopu, který by nahradil současný experiment Čaj týdne. Na něm jsme se naučili většinu toho, co jsme chtěli, a myslím, že jsme na „velký“ e-shop připravení. Potíž je v tom, že stále váhám, jakou cestu…

Do košíku | 9. 7. 2014 20:10 | #

Jak produkujeme fotky a jak bychom to rádi dělali lépe

Souběžně s vymýšlením nových věcí a procesů se snažím uvažovat i o tom, co už sice zdánlivě dobře funguje, ale mohlo by fungovat ještě lépe. Sem patří například práce s fotkami.Ačkoli se to možná nezdá, čaj je docela vizuální, lidem se líbí, a proto si…

Do košíku | 3. 6. 2014 18:50 | #

Jak dělám čajové SEO

Lidé se mě často ptají, zda a jak dělám pro Čaj týdne SEO. Někteří při tom předpokládají, že SEO určitě dělám, protože já přeci musím optimalizovat pro vyhledavače vždy, jiní si myslí, že pro Čaj týdne vyhledavače moc význam nemají a jiné zdroje…

Do košíku | 13. 5. 2014 19:45 | #

Poradíte mi s věrnostním programem, prosím?

Za necelých sedm měsíců od spuštění Čaje týdne na něm 37 % zákazníků nakoupilo víc než jednou, 18 % víc než dvakrát. Průměrný počet objednávek na zákazníka je 1,92. Zdá se tedy, že umíme zákazníky přesvědčit, aby se vraceli.Mezi vracejícími se zákazníky…

Do košíku | 27. 4. 2014 19:50 | #

Jak dlouho nám co trvá

„Ty už teď děláš jenom čaj, nebo stíháš i něco jiného?“ ptají se mě poslední dobou čtenáři Do košíku, když se někde potkáme. Abych nemusel pořád odpovídat, že ne, nedělám jenom čaj, a ano, stíhám i jiné věci, sepsal jsem tento článek.Letos mi čaj zabere…

Do košíku | 24. 4. 2014 20:35 | #

Jak používáme Trello na plánování obsahu pro Facebook

Ačkoli mi bylo od začátku jasné, že Facebook bude důležitý pro akvizici a hlavně retenci zákazníků Čaje týdne, nejdřív jsme ho dost flákali. Hned na startu jsem vymyslel jednoduché publikační schéma a to jsme pak otrocky opakovali pořád dokola:V pondělí…

Do košíku | 15. 4. 2014 20:45 | #

Proč jsme o prodeji z archivu neinformovali zákazníky e-mailem

K předešlému článku o prodeji z archivu jsem dostal e-mailem otázku od Petra Kahouna:Ignorujete možnost stávajícím zákazníkům pos(í)lat e-mail s aktuální (nově mnohem pestřejší) nabídkou. Soudím z toho, že jsem v lednu udělal (první a zatím poslední)…

Do košíku | 13. 3. 2014 16:20 | #

Další malý krok k většímu obchodu

Zpočátku jsme důsledně dodržovali koncept Čaje týdne a nabízeli v jednom okamžiku vždy jen jeden čaj. Koncem října jsme ale přidali možnost přiobjednat k čaji i sadu na přípravu metodou Gong-fu Cha a v únoru jsme podnikli další malý krůček k většímu…

Do košíku | 9. 3. 2014 20:10 | #

Jak řešíme administraci objednávek

Už několikrát jste se ptali, jak řešíme zpracování objednávek Čaje týdne, a když jsem odpovídal, že v Gmailu, docela vás to překvapilo. Teď už to ovšem není pravda a myslím, že bude zajímavé vysvětlit, proč nám Gmail zpočátku vyhovoval a později…

Do košíku | 6. 1. 2014 19:40 | #

Asfaltujeme vyšlapané cestičky

Stránku Čaje týdne jsme spustili v jednoduchém designu a s ještě jednodušší funkčností. Šlo objednat vždy jen jeden čaj, s jedním způsobem dopravy a jedním způsobem platby. Byla jako park, kterým vede jedna jediná cesta.A jako v parku, přes který vede…

Do košíku | 7. 11. 2013 19:05 | #

Co mne zajímá o návštěvnosti Čaje týdne

Čaj týdne je z hlediska webové analytiky docela zajímavý projekt. Hezky ukazuje, jak je ke každému webu potřeba přistupovat individuálně. Vůbec mě u něj nezajímají takové ty klasické ukazatele jako bounce rate nebo počet stránek na návštěvu. Ani celkový…

Do košíku | 5. 11. 2013 19:56 | #

Otázky a odpovědi k byznysplánu

Poslední článek o byznysplánu vyvolal zde i na Facebooku hodně reakcí, a byť jsem se na ně snažil průběžně odpovídat, raději teď ještě ty nejdůležitější otázky a odpovědi shrnu.Obrat 36 milionů ročně v kvalitním čaji je nesmyslAno, nejspíš je. Podle…

Do košíku | 31. 10. 2013 18:25 | #

Jak přemýšlím nad byznysplánem

Tento článek berte hodně s rezervou. Bude o tom, jak přemýšlím nad byznysplánem já, nikoli o tom, jak se má byznysplán správně dělat, protože to jsem nikdy nestudoval a nevím to. Na druhou stranu jsem už musel byznysplánů připravit desítky a většinou mi…

Do košíku | 29. 10. 2013 20:10 | #

Jaké používáme nástroje

Občas se ptáte, jaké nástroje používáme při práci na e-shopu a Čaji týdne. Tak tedy ve stručnosti:Veškerá komunikace týmu probíhá v Bascampu (20 USD/měsíc). Máme ho rozdělený na tři projekty: 1) k celkové strategii a přípravě e-shopu, 2) pro kódování…

Do košíku | 22. 10. 2013 18:55 | #

Co a komu chceme prodávat

Minule jsem se obecněji zamyslel nad filosofií sortimentu, dnes myšlenku dokončím.Co a komu prodávat jsou asi první dvě otázky, které si položí každý obchodník. Často svádějí k příliš obecné odpovědi a obchodu pak chybí jasně čitelná pozice. Proto…

Do košíku | 17. 10. 2013 18:50 | #

Začínáme prodávat

Máme za sebou několik hektických týdnů a začínáme prodávat. Tedy aspoň trochu.Před pár minutami jsme spustili experimentální koncept Čaj týdne. Každý týden nabídneme jeden čaj. Jen jeden, jen ve dvou gramážích, jen po jednom kuse, jen poštou na…

Do košíku | 16. 9. 2013 0:25 | #

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.