Dlouhý chvost

Základní informace o zdroji

Podtitulek Blog Pavla Jaška o analýze, statistice a ekonomice digitálního marketingu.
Domovská stránka https://www.dlouhychvost.cz/
RSS export http://feeds.feedburner.com/dlouhychvost

Systémové informace o zdroji

ID 353
Jmenné ID dlouhychvost
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 24. listopadu 2017 23:25
Návratový kód HTTP 304
RSS export naposledy zpracován 16. listopadu 2017 16:05
Kontrola aktuálnosti naplánována na 24. listopadu 2017 23:55

Doporučený modifikátor pro mobilní zařízení v AdWords

Správci PPC kampaní v AdWords často řeší, jaký bid nastavovat pro různá zařízení. Tento článek popisuje jednoduché řešení pro tyto předpoklady: Klientovi jde o výkonnost. Má tedy v AdWords měřeny důležité konverze a jejich hodnotu. Většina objemu…

Dlouhý chvost | 14. 11. 2017 17:25 | #

Budget Guard

Budget Guard je velmi jednoduchý skript pro Google AdWords, který hlídá, zda některé kampaně nenarážejí na denní rozpočty. Pokud má inzerent stanoveny výkonnostní cíle (např. CPA či ROAS) a monitoruje jejich dodržování, omezené rozpočty zbytečně tlumí…

Dlouhý chvost | 20. 10. 2017 9:40 | #

Automatizace při sledování počtu vstupních stránek

Jednou z metrik, která vás při vyhodnocování SEO aktivit zajímá, je vývoj počtu vstupních stránek z jednotlivých vyhledávačů, který reflektuje vývoj vztahu vašeho webu vůči vyhledávačům i samotným uživatelům. V následujících řádcích zjistíte, jak…

Dlouhý chvost | 25. 5. 2017 0:00 | #

#mktfest 2016: Mozkové závity budou potřeba i v plně automatizovaném marketingu

Letošní Marketing festival jsem si pořádně užil. Už jsem neměl přednášku ani workshop (předchozí 3 roky jsem povídal jsem o CLV, R a inkrementalitě), tak jsem se mohl více soustředit i na obsah. Z prezentací a divadelních show jsem si odnesl mnoho…

Dlouhý chvost | 22. 10. 2016 21:36 | #

Nenechte platební brány přepisovat zdroj konverzí

Prakticky u každého klienta se setkávám s nepořádkem ve značení zdrojů návštěvnosti do Google Analytics. O zapomínání kampaňových parametrů a nevhodném využívání těchto parametrů se již napsalo dost. V tomto článku zaměřuji na třetí problém, který mne…

Dlouhý chvost | 8. 7. 2016 13:10 | #

Výkonnost, účinnost a efektivita

Uvádím tři základní pohledy na vyhodnocování online marketingu, které jsem vždy uváděl při svých školeních základů webové analytiky. Mám je lehce zjednodušené, abych mezi nimi demonstroval rozdíl. Jde každopádně o můj pohled a definici, která vám přesně…

Dlouhý chvost | 27. 1. 2016 1:25 | #

Datové knížky

Kamarádka Markéta chtěla poradit pár knih o měření a práci s daty. Seznam tipů jsem rozšířil na 13 a dávám jej k dispozici rovnou i vám vždy s kratičkým popiskem.  Ne­omezoval jsem se jen na webovou analytiku a nové tituly.   Jako pokus dávám u knížek…

Dlouhý chvost | 26. 7. 2015 17:00 | #

Poznámky z akce II. Prague R Meetup

Okolo statistického jazyka a nástroje R se točí čím dál více lidí. Josef Šlerka v úterý 30. června zor­ganizoval již druhý sraz, kde byla možnost sdílet své zkušenosti i strasti s erkem. Během večera jsem si psal pár poznámek ke 3 prezentacím a říkal…

Dlouhý chvost | 2. 7. 2015 21:30 | #

Report ze čtvtého MeasureBowlingu v Praze

Ve čtvrtek 12. června 2015 jsem organizoval neformální setkání MeasureBowling, které má za cíl budovat evropskou komunitu okolo webové analytiky (s heslem „Fun for the Digital Analytics Community“). Akce se konala najednou ve 27 evropských městech od…

Dlouhý chvost | 15. 6. 2015 7:05 | #

Report z třetího MeasureBowlingu v Praze

Ve čtvrtek 20. listopadu 2014 jsem organizoval neformální setkání MeasureBowling, které má za cíl budovat evropskou komunitu okolo webové analytiky (s heslem „Fun for the Digital Analytics Community“). Akce se konala najednou ve 23 evropských městech od…

Dlouhý chvost | 26. 11. 2014 6:40 | #

Data sem, data tam

Před půl rokem mi Honza Mayer řekl, že budou pod záštitou FIT VUT a MUNI organizovat konferenci čistě o datové analytice. Žádné plané řeči o big data, ale praktické ukázky oblastí, kde analytika jasně prokazuje své přínosy. Těšil jsem se o to více…

Dlouhý chvost | 24. 11. 2014 6:45 | #

Třetí MeasureBowling v Praze 20. listopadu 2014

Příští čtvrtek 20. listopadu se koná již třetí MeasureBowling v Praze. Jde o neformální setkání fanoušků webové analytiky. Pohodová nekomerční akce bez prezentací či náborových proslovů. Na minulých setkáních bylo naštěstí i dost lidí, kteří se…

Dlouhý chvost | 11. 11. 2014 8:00 | #

Optimalizujete konverze? A děláte to dobře?

Recenze Vladimíra Saura na školení konverzní optimalizace od Michala Pařízka. Optimalizujete konverze? A děláte to dobře? Akvizice nových návštěvníků webu v konkurenčním prostředí je stále těžší a dražší, není divu, že se provozovatelé webů zajímají…

Dlouhý chvost | 22. 9. 2014 8:20 | #

Druhý MeasureBowling v Praze

Ve čtvrtek 12. června 2014 se konalo neformální setkání MeasureBowling, které má za cíl budovat evropskou komunitu okolo digitální analytiky a odtrhnout analytiky od počítačů k zábavě, kde je reportování už snad implementováno v softwaru bowlingu…

Dlouhý chvost | 13. 6. 2014 23:25 | #

Aktuální kurzy na Courseře o analýze dat

Vzdělávací systém Coursera mne čím dál více baví. Narážím navíc na čím dál zajímavější kurzy. Jenže na všechny nemám čas a nechci si je nadšeně zapisovat, jen abych za měsíc zjistil, že jsem prošvihl půlku termínů. Na studium bohužel nejsem … Číst dál →

Dlouhý chvost | 21. 4. 2014 1:05 | #

Naučte se R: praktický seznam zdrojů

Když si často hrajete s analýzou dat a Excel vás již štve, naučte se R. V tomto článku najdete bezplatné kurzy, knížky a další zdroje, které vám s tím pomohou. Interaktivní kurzy Nejjednodušší začátek. Nemusíte nic instalovat a přímo v prohlížeči se…

Dlouhý chvost | 25. 1. 2014 23:00 | #

Základní postupy pro analýzu dat pomocí Google Analytics

Pro webovou analytiku jsou každodenním chlebem základní popisné a průzkumové statistické metody. V tomto článku si 7 vybraných postupů představíme na praktických příkladech v Google Analytics. Je důležité vědět, k čemu různé postupy pro analýzu dat…

Dlouhý chvost | 6. 1. 2014 7:15 | #

Účinnost produktových stránek

Na Twitteru jsem sdílel článek Yaliho Sassoona, tvůrce analytického nástroje SnowPlow Analytics, o užitečném pohledu na účinnost a výkonnost produktových stránek internetového obchodu. Byť je nápad v článku dle mého názoru jednoduchý na realizaci,…

Dlouhý chvost | 13. 4. 2013 1:55 | #

Mé studium na Stanfordu

Poslední semestry jsem se na Stanfordu věnoval strojovému učení (machine learning). Zní to možná hezky, ale studovat mne tam nechali jen virtuálně v rámci Coursera. Oficiální přihlášku jsem ani nezkoušel. I tak jsem kalifornskou univerzitu navštívil a…

Dlouhý chvost | 8. 12. 2012 17:40 | #

Inspirace statistikami SEOmoz.org

Magazín SEOmoz.org je dost otevřený se svými daty. Možná to dělá kvůli zpětnému odkazu, který získal v první větě tohoto článku, možná kvůli dlouhodobému vzdělávání své komunity a trhu, pro který nabízí služby, třeba je cílem ještě něco jiného. Všiml…

Dlouhý chvost | 17. 7. 2011 18:05 | #

Recenze knihy Gliebers Dresses

Už jste někdy zažili pracovní poradu formou soudního přelíčení? V takovém stylu je psána krátká knížečka Kevina Hillstroma Glibers Dresses: Catalogs on Trial, kterou si můžete koupit jen za 99 centů do svého Kindle (můžete prokliknout i přes odkaz…

Dlouhý chvost | 27. 4. 2011 16:50 | #

Postřehy z konference SAS Forum 2011

Konference společnosti SAS je pro mne zajímavým vhledem do světa využití dat v korporacích. V Praze se letos konala 16. února a zúčastnil jsem se jí již podruhé. Většina účastníků byla z bank, pojišťoven a telekomunikačních firem. Bez saka jsem viděl…

Dlouhý chvost | 17. 3. 2011 16:10 | #

Máte svůj plán A|B testování webu?

Listopadový večer Web Analytics Wednesday, což je sešlost pod záštitou Web Analytics Association, se tentokrát zabýval testováním a optimalizací obchodní výkonnosti webu. Obě dvě krátké přednášky Jirky Brázdy z Optimics a Ondřeje Vícha z Direct…

Dlouhý chvost | 19. 11. 2010 16:10 | #

Přednáška: Představení novinek v Google Analytics

Na konferenci WebTop100, kterou pořádal Dobrý web 19. října 2010 v Praze, jsem vystoupil s příspěvkem, v němž jsem představil několik novinek a tipů z Google Analytics. Hodně mne zaujaly reakce na tuto přednášku. Dost zamlklé publikum nepokládalo otazky…

Dlouhý chvost | 21. 10. 2010 11:00 | #

HTTPS na Google působí potíže webové analytice

V nedávné době Google začal zkoušet provozovat vyhledávání přes zabezpečené spojení HTTPS (zdroj: blog Google, PC World, CNN). Ať již jsou důvody jakékoliv (mluví se o přirozeném kroku k větší ochraně přenášených dat, ale také o rozumné cestě, jak…

Dlouhý chvost | 24. 5. 2010 23:00 | #

Kdo přijde na váš web zítra?

Když jsem měl na VŠE předmět Burzovní obchody, doktor Brada tam pěkně popisoval technickou analýzu: „graf, na který se díváte, jsou mrtvá data,“ říkával. Nic z něj nenasvědčuje tomu, co se bude dít zítra. Přišlo mi to jako hezké varování. Akcie naštěstí…

Dlouhý chvost | 4. 4. 2010 17:40 | #

Nejenom kliky je analytik živ

Tento článek napsal můj kamarád Pere Rovira, kterého jste mohli vidět přednášet na konferenci Web Analytics. S jeho laskavým svolením zde publikuji překlad do češtiny. Na několika příkladech popisuje důležitost zaměření se na skutečné potřeby uživatelů…

Dlouhý chvost | 7. 2. 2010 15:55 | #

Článek nebyl schválen

Silný marketing nástrojů webové analytiky

Poslední dobou čím dál silněji vnímám a jsem vtahován do takové pře mezi různými nástroji či službami webové analytiky, která už trochu přerůstá v ctnostnou diskusi. Je to pro mne zajímavá podívaná a občas zdroj smíchu. Když řeknu „Omniture neumí Motion…

Dlouhý chvost | 30. 11. 2009 12:15 | #

Článek nebyl schválen

Možnosti měření 2.0 konverzí

Na konferenci Web Analytics, která se konala dne 28. května 2009 v Praze, jsem měl také svůj příspěvek zaměřený na makro a mikrokonverze, jimiž se webová analytika zabývá. Cílem přednášky bylo poukázat na několik méně tradičních cílů a aktivit…

Dlouhý chvost | 30. 11. 2009 12:15 | #

Článek nebyl schválen

Rychlá smrt Microsoft adCenter Analytics

Když jsem v prosinci 2007 psal o novém analytickém produktu z dílny Microsoftu, v té době ještě pod označením Gatineau, netušil jsem, jak krátkodobě tato firma plánuje. 12. března 2009 totiž Microsoft na svém adCenter Analytics blogu oznámil, že …

Dlouhý chvost | 30. 11. 2009 12:15 | #

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.