Jiko Blog

Základní informace o zdroji

Podtitulek software as a service (SaaS), web 2.0, enterprise 2.0
Domovská stránka http://www.abako.cz/blog
RSS export http://feeds2.feedburner.com/JikoBlog

Systémové informace o zdroji

ID 271
Jmenné ID abako
Články ručně přidává správce systému NE
Články jsou schvalovány správcem NE
Titulek zdroje stahován z RSS exportu ANO
Kontrola aktuálnosti proběhla 25. listopadu 2017 08:15
Návratový kód HTTP 304
RSS export naposledy zpracován 29. července 2010 16:35
Kontrola aktuálnosti naplánována na 25. listopadu 2017 09:15

Řízení distribuovaných projektových týmů

Na letošním Barcampu bylo vidět, jak častý jev je vzdálené řízení a spolupráce projektových týmů. Na projektové řízení bylo na Barcampu vůbec pár zajímavých přednášek a diskuzí vhodných pro každého projektového manažera. Podělím se proto o pár …

Jiko Blog | 28. 6. 2010 11:14 | #

Článek nebyl schválen

Poslední čtyři místa na semináři projektového řízení s Abakowiki

Zajímá vás, jak si zjednodušit práci při vedení vašich projektů? Na semináři pořádaném firmou Abakowiki se dozvíte, jak úspěšně řídit projekt a zároveň pomocí Abakowiki šetřit svůj čas. Zúčastněte se semináře a naučte se: jak snadno úkolovat tým lidí …

Jiko Blog | 3. 6. 2010 18:54 | #

Tři největší problémy při řízení projektů

Často se setkávám s problémem, že lidé potřebují naplánovat úkoly a pak je sdílet se svým týmem. Vedoucí týmů až příliš často plánují projekt v jednom nástroji a úkolují pomocí e-mailu nebo instatnt messangerů. Výsledkem potom je, že ztrácí přehled, …

Jiko Blog | 31. 5. 2010 11:44 | #

Manažerům pomáhá web 2.0 každý den

Přikládám prezentaci, jak manažerům pomáhá web 2.0 v jejich každodenní práci. Prezentaci jsem přednášel na prvním českém Barcampu. Veškeré uvedené přínosy pro manažery je možné realizovat pomocí služby Abakowiki. Konkrétní přínosy webu 2.0 pro …

Jiko Blog | 21. 1. 2010 11:20 | #

Nejčastější chyby českých firemních Twitter účtů

Již nějaký čas vedu poměrně slušně úspěšný (vysvětleno níže) Twitter účet @Abakowiki. S naším produktem cílíme především na firmy a tak vidím, jak se české firmy na Twitteru chovají a vidím také obrovský rozdíl v kvalitě jednotlivých účtů. Z mého …

Jiko Blog | 9. 1. 2010 12:07 | #

Znalostní management 2.0 v Čechách?

Našel jsem několik měsíců starou prezentaci z jednoho z Buzzmeetu na téma web 2.0 a jeho firemní využití. Vložil jsem ji na Slideshare a sdílím ji zde s vámi. Knowledge management 2.0 v Cechach? View more documents from jirkako. SHARETHIS.addEntry({ …

Jiko Blog | 16. 11. 2009 14:18 | #

Google vs. Bing a síla značky v době cloudu

Včera jsem psal, že výsledky Bing mi připadají celkem srovnatelné s Googlem. Jsou slova, na která má výsledky lepší (např. slovo pohotovost), jsou slova, na která budou výsledky asi horší. Co je však zajímavé, to je síla jedné služby, aplikace nebo …

Jiko Blog | 2. 11. 2009 10:45 | #

Ve vedení technologických firem musí být geekové

Časopis Newsweek přišel se zajímavým článkem o Microsoftu a porovnával vládu Billa Gatese a Steva Ballmera. Článek označuje posledních deset let Microsoftu jako ztracených deset let a jako období, kdy Microsoft ztratil v boji s konkurencí dech. A to i …

Jiko Blog | 1. 11. 2009 15:01 | #

Neztrácí váš firemní Twitter dech?

Pokud jsou data uváděná na tyinternety.cz správná (a to skoro 100% nejsou, protože nedávají smysl), tak by se dalo odvodit o kolik procent měsíčně musí vyrůst váš firemní Twitter, abyste rostli spolu s trhem. Jakýkoli menší růst je pro váš firemní …

Jiko Blog | 19. 10. 2009 12:12 | #

Co když používám SaaS a internet je dole?

Na Linkedin se rozjela zajímavá diskuze na téma “Co mám dělat, když používám SaaS a internet je dole?” V doplnění k základní otázce ještě zaznělo upřesnění, že tazatelka chce slyšet jinou odpověď, než, že pokud je dole internet, tak mají ve firmě …

Jiko Blog | 14. 10. 2009 2:22 | #

Microsoft chce obchodní model, jaký má Abakowiki

Britský blogger Davey Windera ze serveru IT PRO sleduje patentové počínání velkých firem. Tato “špionáž” pomáhá k velmi zajímavým odhalením, kam se velké firmy chtějí ubírat a to velmi dlouho před tím, než se ve skutečnosti jejich záměry oficiálně …

Jiko Blog | 13. 10. 2009 12:32 | #

Strategie pro webové služby

Jeremiah Owyang je bloger, který se zabývá strategickým směřováním webových firem a projektů. Je také analytikem společnosti Forrester a tak má k dispozici jak zajímavá data, tak i hluboký vhled do problematiky. Nyní aktualizoval, jím vytvořenou, …

Jiko Blog | 11. 10. 2009 23:06 | #

Cloud computing čtyřikrát jinak

Cloud computing je na vrcholu Hype křivky společnosti Gartner. To hodně zjednodušeně znamená, že se o něm více mluví, než je jeho rozšíření a využití, a že se firmy teprve učí, jak cloud správně využívat. Protože cloud je často popisován hodně …

Jiko Blog | 7. 10. 2009 15:49 | #

Google Chrome OS mění online vs. desktop paradigma

I přes počet různých linuxových distribucí IT firem, by byla zpráva o vlastním OS Googlu zajímavá. Google však reprezentuje online svět víc než kdokoli jiný a proto tato novinka říká více. Oznamuje nám, jak se stále více posunujeme ke světu, kde není …

Jiko Blog | 13. 7. 2009 16:40 | #

Web 2.0 ve firmách - přednáška

Konference o webu 2.0 je již týden minulostí a ještě jsem se nedostal k tomu, abych zde vystavil prezentaci, takže tak činím nyní. Enterprise 2.0 - zamereno na firemni wiki View more Microsoft Word documents from jirkako.

Jiko Blog | 1. 6. 2009 12:25 | #

Volné vstupenky na web 2.0 konferenci

Mám ještě dvě VIP vstupenky na web 2.0 konferenci pořádanou 21.5.2009 v Praze, o které jsem referoval ve středu. Pokud se chcete přijít podívat, tak napište do komentářů a já vám lístek rád poskytnu. Stejnou kampaň na volné lístky běžím i přes Twitter …

Jiko Blog | 15. 5. 2009 7:53 | #

Web 2.0 konference směřovaná do firem

V Praze se 21. 5. 2009 bude konat odborná web 2.0 konference s podtitulem “revoluce nebo chiméra”. Všichni, kteří čtou tento blog pravidelně, vědí, že ani jedno, protože se jedná spíše o evoluci. Od prvních nesmělých web 2.0 krůčků už je svět zase …

Jiko Blog | 13. 5. 2009 9:28 | #

Článek nebyl schválen

Screencast Abakowiki

Připravili jsme screencast Abakowiki, aby návštěvníci našeho webu mohli vidět Abakowiki i bez toho, aby museli zkoušet demo. Jednodušší to snad již opravdu být nemůže. Stačí stisknout tlačítko “play”. Jak se vám líbí?

Jiko Blog | 12. 5. 2009 12:10 | #

Facebook a Twitter souboj je win-win situace

Synopsi mě včera na Facebooku lehce inspiroval k otázce, jak rozdílně se používá Facebook a Twitter a jak se lidé rozhodují, který nástroj využijí. Měl jsem svou hypotézu a čekal, zda se mi potvrdí nebo ne. Přes Facebook, Twitter i offline se mi sešlo …

Jiko Blog | 5. 5. 2009 9:42 | #

Řízení web 2.0 služeb ve firmě

Řízení web 2.0 služeb ve firmách je natolik rozdílné, od klasických transakčních systémů typu ERP, CRM nebo třeba ehopů, že pokud firmy zvolí stejný přístup implementace, dojde prakticky jistě k selhání a odmítnutí web 2.0 služeb. Důvodů je několik, …

Jiko Blog | 29. 4. 2009 12:00 | #

Článek nebyl schválen

SaaS je výrazně lepší než běžný IT outsourcing

Včera jsem přišel na zajímavý postřeh týkající se výkonnosti IT outsourcingu a Software as a Service. Běžný IT outsourcing se často kromě hostingu a běžné starosti o systém (standardní údržby), zabývá také rozvojem systému, který musí odpovídat …

Jiko Blog | 2. 4. 2009 11:28 | #

Článek nebyl schválen

Více peněz v cloudu mění svět

O obrovských investicích do cloud computingu několika málo velkých firem nikdo nepochybujeme, ale že bude 20 % všech prodaných serverů za jeden rok nakoupeno čtyřmi firmami, které masivně investují do cloud computingu je celkem zajímavé. Čtyři …

Jiko Blog | 1. 4. 2009 10:13 | #

Článek nebyl schválen

Řiďte znalosti, jinak vás čeká krach

Výrobní podniky přesunují své výrobní závody a výrobní aktivity do jihovýchodní Asie. Konkurovat v některých odvětvích optimalizací řízení hmotných aktiv jako je kapitál, skladové zásoby apod. není naprosto možné, pokud si chceme minimálně zachovat …

Jiko Blog | 31. 3. 2009 10:48 | #

Abakowiki spuštěna v ostrém provozu

Přibližně po roce vývoje je Abakowiki od minulého týdne ve fázi ostrého provozu. Vývoj Abakowiki tímto samozřejmě nekončí, ale dostává se do ještě zajímavější fáze. Vytvořili jsme platformu, která je postavená na wiki, dodělali jsme nástroje, které ve …

Jiko Blog | 23. 3. 2009 9:20 | #

Článek nebyl schválen

Komunikace budoucnosti mezi firmou a zákazníky

Každá firma, která se pokouší o komunikaci se svými zákazníky, se snaží komunikovat co nejefektivnější cestou. Snaží se od zákazníků a partnerů získat co nejvíce informací a zároveň co nejlevněji. Dlouhá léta se toho moc neměnilo, s příchodem …

Jiko Blog | 2. 3. 2009 8:06 | #

Článek nebyl schválen

Jedu na druhý slovenský Barcamp

Dlouho, předlouho jsem koketoval s myšlenkou jet na druhý slovenský Barcamp, až jsem učinil zásadní rozhodnutí a zeregistroval jsme se. Budu přednášet o Enterprise 2.0 a její pozici v době recese. Pokud někdo na Slovensko také jedete, tak mi dejte …

Jiko Blog | 17. 2. 2009 10:10 | #

Zapomenuté uživatelské účty jsou hrozba, ne SaaS

Uživatelské účty jako vstupní brána do firemních systémů by měly být velmi dobře obhospodařovány a mělo by se jim dopřávat úzkostlivé péče tak, aby nebyly zneužitelné. Ovšem podle studie společnosti Symark se ukazuje, že s účty se nakládá poměrně …

Jiko Blog | 14. 1. 2009 9:04 | #

Článek nebyl schválen

Čína je prostě větší

Všichni vímě, že se v Číně dějí velké věci, přesto mě jejich síla občas nepřestává překvapovat. V Číně můžeme najít nejvíc uživatelů internetu, nejvíc uživatelů mobilních telefonů (a to ne o nějaké procento, ale o několik set milionů uživatelů), …

Jiko Blog | 12. 1. 2009 9:30 | #

Článek nebyl schválen

Co chtějí manažeři od “social” medií

Honza Horna mě upozornil na zajímavý článek (celá zpráva je za 695$ zde) týkající se přínosů “social” (nebo v češtině raději říkat společenských?) medií pro firmy. Jde o průzkum hlavních přínosů, které očekávají manažeři od “social” medií. Ředitelé …

Jiko Blog | 9. 1. 2009 10:07 | #

Článek nebyl schválen

Komunikace budoucnosti mezi firmou a zákazníky

Každá firma, která se pokouší o komunikaci se svými zákazníky, se snaží komunikovat co nejefektivnější cestou. Snaží se od zákazníků a partnerů získat co nejvíce informací a zároveň co nejlevněji. Dlouhá léta se toho moc neměnilo, s příchodem …

Jiko Blog | 7. 1. 2009 9:17 | #

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.